התקשורת בארצות הברית דיווחה הלילה (בין ראשון לשני) על שוד המוני שהתרחש בסוף השבוע בקניון בלוס אנג'לס, במהלכו כנופייה של בין 30 ל-50 רעולי פנים פרצה לחנות הכלבו היוקרתית "נורדסטרום" וגנבה ממנה מותגי יוקרה בשווי שעומד על בין 60,000 ל-100,000 דולר. בתיעוד מהשוד שהופץ ברשתות החברתיות נראים השודדים חוטפים תיקים ובגדים ובורחים בריצה אל מחוץ לחנות. הם מותירים אחריהם הרס רב: חלונות מנופצים, מדפים שבורים וגם בובות ראווה שהופלו במהומה.
לפי משטרת לוס אנג'לס השוד ההמוני התרחש בקניון "ווסטפילד טופנגה" בשכונת וודלנד הילס בעיר, בסביבות השעה 4 בצהריים ביום שבת (שעון מקומי). העובדה שהשוד אירע לאור יום מלמדת כנראה על הנועזות הרבה של החשודים, ועד כה לא דווח על אף עצור. המשטרה מסרה כי הם ברחו מהזירה בכמה מכוניות שלוחות הרישוי שלהן הוסרו. לדבריה כדי לפרוץ לחנות היוקרה הם ריססו גז מדמיע, מתרסיס שמיועד להרחקת דובים, לעבר שני מאבטחים במקום. לא דווח מה מצבם, אבל הרשויות לא מסרו שהיו פצועים באירוע.
6 צפייה בגלריה
שוד המוני ב חנות יוקרה ב קניון ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב
שוד המוני ב חנות יוקרה ב קניון ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב
תופסים מכל הבא ליד, ובורחים. רעולי הפנים ששדדו את חנות היוקרה בסוף השבוע
בקליפורניה דווח בשנים האחרונות על שורה של תקריות דומות, שבמהלכן רעולי פנים מסתערים בפתאומיות על חנויות יוקרה, חוטפים מכל הבא ליד ובורחים לפני שכוחות המשטרה מספיקים להגיע. אותה חנות "נורדסטרום" שכעת נשדדה חוותה שוד דומה בנובמבר 2021, וגם במהלכו השודדים תקפו מאבטח עם תרסיס נגד דובים וגנבו תיקי יוקרה.
לא ברור אם מדובר באותה כנופייה, אבל החודש דווח על שני מקרי שוד דומים בקליפורניה: ב-8 באוגוסט פרצו בין 30 ל-40 חשודים לסניף של איב סן-לורן בעיר גלנדייל הסמוכה ללוס אנג'לס, וברחו גם הם באמצעות צי של כ-20 מכוניות – כשברשותם מותגי יוקרה בשווי של כ-300,000 דולר. שבוע לפני כן, ב-1 באוגוסט, הסתערו תשעה שודדים על סניף גוצ'י בקניון ברובע העסקים "סנטורי סיטי" של לוס אנג'לס.

זו כבר שיטה: "לכסות את הפנים ולהישאר בקבוצה"

גם השוד בגוצ'י תועד, על ידי אחד הלקוחות במקום, והשודדים רעולי הפנים נראים בסרטון שצילם נמלטים מהחנות היוקרתית כשהם נושאים עמם את השלל שגנבו: בגדים, תיקים ואפילו מזוודה. השוד ההוא התרחש פחות מחודש לאחר שב-10 ביולי נשדד סניף נוסף של גוצ'י, הפעם בסן פרנסיסקו, וממנו נגנבו פריטים בשווי של כ-48,000 דולר.
6 צפייה בגלריה
שוד בחנות גוצ'י ב לוס אנג'לס קליפורניה ב-1 באוגוסט
שוד בחנות גוצ'י ב לוס אנג'לס קליפורניה ב-1 באוגוסט
גם סניף של גוצ'י נשדד. תיעוד שצילם לקוח בחנות היוקרה בתחילת החודש
ראש עיריית לוס אנג'לס קארן באס גינתה את השוד האחרון שהתרחש בעיר, ואמרה כי הוא "בלתי מתקבל הדעת". בהודעה שפרסמה אתמול מסרה: "אלו שביצעו את הפעולות הללו ופעולות דומות באזורים שלנו חייבים לתת את הדין. משטרת לוס אנג'לס תמשיך לפעול לא רק על מנת למצוא את אלו שאחראים לתקרית הזו – אלא כדי למנוע מהמתקפות הללו על חנויות קמעונאות להתרחש שוב בעתיד".
תושבים שנוהגים לערוך קניות בשכונת וודלנד הילס סיפרו לרשת CBS כי הם זועמים על מה שנראה כמו תופעה של ממש, וחלקם האשימו את מדיניות הענישה המקלה שהנהיגו הרשויות בלוס אנג'לס, במסגרתה נאסר על המשטרה והתביעה במחוז לדרוש במהלך דיונים בבתי משפט כי שחרור של חשודים בעבירות לא-חמורות ייעשה בתנאי שיפקידו סכום ערבות כלשהו. "השוטרים אזוקים בעצמם, הם לא יכולים לעשות את מה שהם אמורים לעשות", טען תושב השכונה סטיב גרוסמן, "לא ממצים את מלוא חומרת הדין עם הפושעים". קרובת משפחתו, מרי, הוסיפה: "אני לא אלך יותר לקניון הזה או לאף קניון. אני עושה את כל הקניות שלי אונליין. זה פשוט מסוכן מדי".
עורך הדין המקומי סקוט טנלי אמר ל-CBS כי המדיניות המקלה שהונהגה בלוס אנג'לס אמורה אמנם למנוע מחשודים עניים, שלא יכולים לגייס את סכום הערבות הנדרש, להישאר בכלא במהלך ההמתנה למשפטם, אבל הוסיף: "מהצד השני זה יוצר תמריץ עבור אנשים לבצע פשעים לא-אלימים מהסוג הזה. הם יודעים מה לעשות: לנסות להתלבש בלבוש בצבע אחיד, לכסות את הפנים שלך. להישאר בקבוצה. לא לעשות שום דבר שיבליט אותך – ולהסתלק במהירות. זה כמו מתכון".