נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוען שהאינטרנט בארצו צריך להיות מחויב לחוקים מוסריים, כדי לעצור את התפוררות החברה ולהיאבק בהשפעה שיש לאינטרנט על השתתפות של ילדים בהפגנות האופוזיציה, והידרדרות לסמים ולזנות. דבריו של פוטין נאמרו על רקע מאמצים הולכים וגוברים של הקרמלין להגדיל את השפעתו על הרשתות החברתיות האמריקניות שפופולריות גם ברוסיה, והתסכול של הרשויות מכך שהאזרחים "לא מצייתים לחוקים".
בדצמבר הבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה הביע תמיכה בהטלת קנסות כבדים על רשתות חברתיות שלא מוחקות תכנים "אסורים". המחוקקים הצביעו בעד חוק נוסף שמאפשר להעניש את ענקיות הטכנולוגיה אם הן "מפלות לרעה" את התקשורת הרוסית.
2 צפייה בגלריה
פוטין נואם היום בקרמלין
פוטין נואם היום בקרמלין
פוטין נואם היום בקרמלין
(צילום: רויטרס)
"האינטרנט כבר חדר לכל תחומי החיים שלנו", אמר היום פוטין. "הוא חייב לציית לא רק לחוקים הפורמליים והמשפטיים, אלא גם לחוקים המוסריים של החברה שבה אנחנו חיים - אחרת החברה שלנו תתפרק מבפנים", הזהיר הנשיא הרוסי.
בינואר האחרון יצאו לרחובות רוסיה רבבות מפגינים ומחו נגד שלטון פוטין, וקראו לשחרר את איש האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני. בקרמלין זעמו על את הרשתות החברתיות בזמן מחאת הענק, וטענו שהן לא מחקו פוסטים "מזויפים" על הפגנות שהתקיימו נגד השלטון.
2 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
הרשויות גם האשימו את האופוזיציה הרוסית בכך שהיא מאלצת ילדים להשתתף בהפגנות - שמתקיימות ללא אישור. האופוזיציה אמרה בתגובה שמדובר בהכפשה מכוונת ושקרית.
"אנחנו מתמודדים ברשת עם פורנוגרפיה של ילדים, עם ילדים בזנות ועם סחר בסמים - כשדווקא הילדים ובני הנוער הם קהל היעד", אמר פוטין. "גוררים אותם לרחוב להיות חוליגנים, לריב עם המשטרה, ואז מסתתרים מאחוריהם - ולמעשה מציבים אותם בחזית".