במשטרה עדיין חוקרים את המניע לרצח בת ה-51 ברחובות ע"י בנה בן ה-21 לפני כשבועיים ברחובות. עם התקדמות החקירה עולה כי החשוד תכנן את הרצח מזה זמן רב. עם זאת טען עורך דינו בן מעוז בדיון בהארכת מעצרו שהתקיים הבוקר (חמישי): "עדיין לא ברור מה קרה באותו יום". שופטת בית משפט השלום בראשון לציון זהר דיבון סגל האריכה את מעצרו עד ליום שלישי.
הרצח התרחש בליל שבת, לפני כשבועיים. חוקרי המשטרה שהגיעו לזירת הרצח מצאו את גופת האישה במקלחת, לאחר שהחשוד שיסף את גרונה באמצעות סכין יפני. על אף העובדה שהחשוד, שהינו בנה של המנוחה נתפס בזירה, במשטרה ניסו להבין מה גרם לו לבצע את המעשה. ככל שהתקדמה החקירה הצטיירה תמונה מורכבת לגבי טיב היחסים בין האם לבן, שהתגורר עם אביו.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אמו ברחובות
החשוד ברצח אמו ברחובות
החשוד ברצח אמו ברחובות בדיון הבוקר
(צילום: יריב כץ)
במשטרה הבינו כבר באותו הערב כי מדובר ברצח מתוכנן מראש. כעת מתברר כי בחיפוש בביתו מצאו החוקרים מחברת שבה כתב החשוד את תוכניותיו. לפי התכנון המקורי, הוא רצה לחנוק אותה, אלא שבאותו ליל שישי תוכניתו השתבשה והוא כאמור חתך אותה בסכין. עוד גילו החוקרים במחשבו של החשוד כי הוא חיפש את חפירה, וההערכה היא שתכנן לקבור את הגופה.
הדיירים בבניין שבו התגוררה האישה, סיפרו אחרי הרצח כי החשוד ניסה למנוע מהשכנה ממול להזעיק כוחות משטרה ומד"א לזירה. "היא שמעה צעקות והתקשרה ל-101, ואז הוא דפק לה בדלת ואמר לה לא להתקשר כי אחותו עשתה מעשה קונדס ושמה בטלפון קולות של אישה צורחת", סיפרה מיכל, אחת השכנות. "היא התקשרה למשטרה וניסתה לבטל, אבל אמרו לה שהם כבר בדרך. אחרי זה ראיתי שמורידים אותו עם אזיקים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז
בחקירותיו סיפר כי הרגיש שאמא שלו שואבת ממנו כוחות כהגדרתו. הוא לא ידע להסביר מדוע החליט לרצוח אותה, ומדוע דווקא באותו יום. המשטרה צפויה להגיש הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום ביום שלישי הבא. סנגורו אמר כי "בחלוף קרוב ל-14 ימי חקירה לא ברור למשטרה מדוע בוצע הרצח. יש לחשוד אישיות מורכבת, יהיו הרבה מאוד מומחים שיצטרכו לבדוק את מרשי".