חסן שעלאן, כתב ynet לענייני ערבים, הותקף אמש (חמישי) על-ידי שוטרים בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים בעת שסיקר את המחאות במקום המתרחשות על רקע האפשרות לפינוי משפחות ערביות.
השוטרים במקום דרשו משעלאן להתפנות בזמן שעמד בחצר בית וצילם את המתרחש, ועל אף שהדגיש שהוא עיתונאי והציג תעודה מזהה, קרעו את בגדיו של שעלאן ודחפו אותו. במקום התפתחה מהומה והושלך רימון הלם שפגע בשעלאן למרות שהמשיך לצעוק שהוא נמצא במקום מתוקף עבודתו העיתונאית. "לך יא מניאק, אני אראה לך", צעק אחד השוטרים.
שעלאן דרש לדבר עם מפקד הכוח, אך כל השוטרים שנכחו במקום הזדהו ככאלה. לבסוף קיבל טיפול רפואי מאנשי הסהר האדום שהוצבו במקום. בחברה הערבית נשמעו גינויים מקיר לקיר על תקיפתו, ובארגוני העיתונאים פנו למשטרת ישראל בדרישה לחקור את המקרה ולהעניש את השוטרים המעורבים.
1 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
כתב ynet חסן שעלאן
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות ההתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח אמש, השוטרים פעלו להשבת הסדר תוך מעצר של חשודים שפעלו באלימות, יידו אבנים ותקפו שוטרים. משטרת ישראל תאפשר את חופש הסיקור העיתונאי לצד חופש המחאה, ובלבד שהם ייעשו על פי החוק תוך שמירה על הסדר הציבורי. מבדיקה ראשונית עולה כי הכתב סירב להזדהות בפני השוטרים, מה שהיה מסיים את האירוע כבר בראשיתו. ככל שעולות טענות בגין שימוש בכוח שלא כדין, ראוי שהדבר ייבדק ויטופל על ידי הגורמים המוסמכים לכך".