1 צפייה בגלריה
מייק פלג
מייק פלג
"מבחינתי השגתי את המטרה". מייק פלג
מייק פלג, בן 75 מאשקלון שהחל הבוקר (רביעי) לרצות יום אחד של מאסר עקב סירובו לשלם קנס של 500 שקל על הפרת הסגר הראשון של הקורונה, שוחרר לאחר פחות מחמש שעות. פלג, ששחרורו נעשה בהוראת בית הסוהר דקל בבאר שבע שבו ישב, סיפר ל-ynet: "אמרו לי שהיום מסתיים בערב על פי היהדות, ולכן זה נחשב שישבתי בכלא במשך יממה".
פלג שיתף על שהותו במאסר, ואמר כי "ישבתי בחדר עם עוד אסיר, קיבלתי אוכל לתא, שכבתי קצת במיטה, ואז הגיע סגן מפקד הכלא ואמר לי שאני משוחרר. זה עבר מהר מאוד, אפילו לא לבשתי בגדי אסיר". הוא ציין גם כי "הכול נעשה בחיוך, אף אחד לא באמת הבין מה אני עושה שם".

ב-21 באפריל 2020, במהלך הסגר הראשון, פלג הלך לים בחוף דלילה בעירו, ושם תפס אותו שוטר שרשם לו את הקנס המדובר. פלג, שלטענתו יצא להליכה בחוף, סירב לשלם וביקש להישפט. בסופו של דבר, הוגש נגדו כתב אישום - והוא הגיע לדיון בבית המשפט השלום בקריית גת.
פלג טען במשפטו כי הוא נוהג ללכת לים מטעמים בריאותיים, והוסיף שהוא מבין שמדובר בעבירה. בכל זאת, סירב פלג לשלם את הקנס - ובית המשפט הציע חלופה שהסכים לה: יום אחד של מאסר בפועל. לאחר שחרורו היום אמר כי "הקנס שקיבלתי לא היה מוצדק ולא הסכמתי לשלם אותו, ולכן מבחינתי השגתי את המטרה".