משטרת קנדה מבקשת את עזרת הציבור בחיפושים אחרי חשוד ברצח הכפול של בארי והאני שרמן, זוג המיליארדרים היהודים שנמצאו תלויים בביתם בטורונטו בדצמבר 2017.
הבלש המשטרתי שמוביל את החקירה, ברנדון פרייס ממשטרת טורונטו, פרסם בשלישי תיעוד ממצלמת אבטחה בקרבת ביתם של בני הזוג שרמן. התיעוד היה ב-13 בדצמבר 2017, היום שבו להערכת המשטרה השניים נרצחו. גופותיהם נמצאו יומיים לאחר מכן.

3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
בתיעוד נראה החשוד צועד במזג אוויר מושלג סמוך לביתם של בני הזוג. בשלב מסוים הגיע החשוד לאזור שאינו מרושת במצלמות אבטחה, ועזב אחרי פרק זמן שפרייס הגדיר "חשוד". הבלש פרייס אמר שלא ברור מה הייתה הסיבה שבגללה הגיע החשוד לשכונת מגוריהם של בארי והאני שרמן. "לא הצלחנו לקבוע למה הוא הגיע לשכונה. המעשים שלו היו חשודים מאוד", אמר פרייס.
כל מי שתועד בקרבת הבית של הזוג שרמן ביום הרצח כבר זוהה, חוץ מאותו חשוד. התיעוד באיכות ירודה, והמשטרה מקווה שהלבוש של החשוד – ואופן ההליכה – יסייעו בזיהוי. למשטרה לא ברור אם מדובר בגבר או באישה, ולהערכתה הגובה של אותו אדם הוא בין 1.70 ל-1.80 מטר. "אם אתם מזהים את עצמכם בסרטון בבקשה תיחשפו, כדי שלא תהיו חלק מהחקירה שלנו", ביקש פרייס.
3 צפייה בגלריה
קנדה מחפשת חשוד ברצח זוג המיליארדרים היהודים
קנדה מחפשת חשוד ברצח זוג המיליארדרים היהודים
"לא הצלחנו לקבוע למה הוא הגיע לשכונה", אמר הבלש המשטרתי
זו הפעם הראשונה מזה ארבע שנים שהמשטרה הקנדית מפרסמת מידע מעודכן על חקירת הרצח הכפול, שזעזע את העשירון העליון בקנדה ואת הקהילה היהודית במדינה. בארי והאני עסקו בפעילות פילנתרופית ענפה, ותרמו מיליוני דולרים לבתי חולים, לבתי ספר וארגוני צדקה.
בארי שרמן ייסד ב-1974 את חברת התרופות הגנריות "אפוטקס", שמגדירה את עצמה כאחת מחברות התרופות הגדולות בעולם ומעסיקה יותר מ-11,000 עובדים. פורבס העריך את הונו של שרמן בכ-3.7 מיליארד דולר. ב-2012 פרש שרמן מתפקיד מנכ"ל החברה, אך המשיך לכהן כיו"ר שלה.
3 צפייה בגלריה
קנדה טורונטו מחוץ לבית של הזוג שרמן אחרי הרצח ינואר 2018
קנדה טורונטו מחוץ לבית של הזוג שרמן אחרי הרצח ינואר 2018
מחוץ לבית של בני הזוג שרמן בינואר 2018
(צילום: AP)
המיליארדר היהודי צבר אויבים במהלך הדרך, ובספר שיצא לאור ב-2001 הוא העלה אפשרות שיריביו ינסו להתנקש בחייו. שרמן היה מעורב במספר תביעות, כולל קרב משפטי שנמשך עשור עם קרובי משפחה שדרשו ממנו פיצויים. הם טענו שהוא סילק אותם מהחברה כדי להתעשר עוד יותר.
הגופות של הזוג נמצאו תלויות ליד הבריכה במרתף הבית. לא נמצאו סימנים שמצביעים על פריצה, ותחילה חשדה המשטרה שמדובר ברצח ובהתאבדות. ארבעת הילדים של הזוג זעמו ושכרו חוקרים פרטיים, ובהמשך שינתה המשטרה את גרסתה וטענה שהזוג נרצח. ב-2019 סיימו החוקרים הפרטיים את החקירה, ולא פרסמו פרטים חדשים על הרצח הכפול של בארי והאני, שהיו בני 75 ו-70 במותם.