1 צפייה בגלריה
פשיטה על מצבור מריחואנה. ארכיון
פשיטה על מצבור מריחואנה. ארכיון
פשיטה על מצבור מריחואנה. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
בלשי המשטרה עשו הכל נכון. הם קיבלו מידע מודיעיני מדויק, הוציאו צו חיפוש ופשטו על דירה שבה הוחבאו סמים. הייתה רק בעיה אחת: תוקפו של צו החיפוש פג - ובית המשפט הורה לשחרר את החשוד.
לא בכל יום מצליחה המשטרה ליפול על דירת סמים שכזאת, אבל את הסיפור הזה בוודאי לא ילמדו בבית ספר לשוטרים. לפני כחודש הגיע המידע המודיעיני על שבדירה בהרצליה עולה חשד לסחר בסמים בממדים גדולים. ב-14 למרץ ניגשה המשטרה לבית משפט, הוציאו צו חיפוש והמתינה לשעת הכושר. אתמול (רביעי), כאשר פשטה על הבית, התברר כי הבית אכן משמש מחסן להפצת סמים.
עו"ד איציק איצקוביץ' עו"ד איציק איצקוביץ'
בחיפוש מצאו השוטרים כ-30 ק"ג של מריחואנה, כולל עשרות שקיות לחלוקה. עם זאת, בבית המשפט, סנגורו של החשוד איציק איצקוביץ' עלה על כך שחלפו יותר מ-30 יום מאז הוצא צו החיפוש, ועל כן הוא לא חוקי. השופטת כריסטינה חילו אסעד קיבלה הטענה ושחררה החשוד. "בנסיבות אלה מדובר בחיפוש שבוצע ללא צו שיפוטי בתוקף", קבעה והחשוד שוחרר למעצר בית. ההליך המשפטי אמנם יימשך אבל בדרך כלל בעבירות שכאלה החשוד עצור עד לתום ההליכים.
הסנגור איצקוביץ' אמר כי "המשטרה נחפזה לעצור את החשוד אך לא שמה לב שהגישה בקשה להוצאת צו חיפוש כאשר הצו אינו בתוקף. חלפו למעלה מ-30 יום מהחלטת בית המשפט".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בלשי המשטרה חשפו חומר החשוד כסם ועצרו לחקירה חשוד בחשד לסחר בסמים. החקירה עודנה מתנהלת בימים אלו והחשוד נשלח על ידי בית המשפט למעצר בית. עם סיום החקירה יועבר התיק לעיון והחלטת התביעה ולבחינת כלל ההיבטים הרלוונטיים להמשך ההליך הפלילי. נמשיך לאכוף את החוק ולהיאבק בנגע הסמים בדגש על סוחרי ומפיצי הסם".