2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
( צילום: דוברות רמב"ם)
כמה שעות לפני תחילתו של הסגר השלישי, משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) את נתוני התחלואה. לפי הנתונים, 5,441 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו מחצות, ושיעור החיוביים עומד על 6.2% מתוך כ-130 אלף בדיקות.

בישראל מאושפזים 878 חולי קורונה במצב קשה, מהם 229 מונשמים. מספר הנפטרים עלה היום בתשעה ועומד על 3,552 ישראלים מפרוץ המגפה. אתמול נפטרו 39 חולים.
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי-פרייס
שרון אלרעי-פרייס
"ייתכן שהסגר יימשך יותר משבועיים". ד"ר אלרעי-פרייס
(צילום: ערוץ כנסת )
נוכח העלייה בתחלואה החליטה הממשלה על הידוק הסגר החל מהלילה בחצות. בסגר המהודק שיימשך שבועיים ייסגרו כל מסגרות החינוך למעט החינוך המיוחד, תוחמר מגבלת ההתקהלות לחמישה אנשים בחלל סגור ועשרה אנשים במקום פתוח, ותיאסר גם פעילות ספורט מקצועי. יתר המגבלות יישארו על כנן: איסור על יציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית ואיסור על שהייה בביתו של אדם אחר.
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הערב בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת כי ייתכן שהסגר ההדוק שיוטל בחצות הלילה יימשך יותר משבועיים. "במספרים האלה, מקדם הדבקה של 1.25, אנחנו מכפילים את המספרים כל שבועיים", אמרה. "כיום 80% מתושבי ישראל נמצאים בצבע אדום וכתום לפי הרמזור - מה שאומר שיש מגפה שמשתוללת".
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום את נוהל בדיקות הקורונה. על פי הנוהל החדש, אנשים ללא תסמינים לא יוכלו יותר להיבדק באופן חופשי, ויהיה צורך בהפניה מרופא, אחות או קופת חולים כדי לבצע את הבדיקה. זאת בעקבות מספר הבדיקות הגבוה בשבועות האחרונים, שאתמול הגיע לשיא יומי של יותר מ-127 אלף בדיקות. מספר הבדיקות הגבוה יצר תורי ענק בכניסה למתחמי הבדיקות, שהביאו לזמני המתנה ארוכים מאוד.
פורסם לראשונה: 20:14, 07.01.21