אחרי כמעט חמישה חודשים בוטל אתמול בממשלה האיסור על שהות בגני שעשועים. אבל למרות זאת, הן ההורים והן העיריות נותרו מבולבלים מהנחיות משרד הבריאות. פארק הילדים בבאר שבע היה פתוח הבוקר (יום ו') לציבור, אך המחסומים במתקני הילדים והשלטים האוסרים להשתמש בהם לא הוסרו. במוקד 106 של העירייה אמרו שלא התקבלה הנחיה לפתיחת המתקנים והתעקשו שעדיין יש איסור על השימוש בהם לפי משרד הבריאות.
עובד תחזוקה באחד הגנים אמר כי ההנחיה שקיבל היא לאפשר כניסה למתחמים פתוחים, בלי המתקנים. זאת, לדבריו, בגלל נתוני התחלואה בעיר, ללא קשר להנחיות הכלליות. "היה חשש שמישהו לפני זה היה נגוע בקורונה אז החליטו לסגור אותם. מדובר בשלושה גני שעשועים גדולים בבאר שבע", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
פארק שעשועים ריק בבאר שבע
פארק שעשועים ריק בבאר שבע
"לא התקבלה הוראה לפתוח". גן שעשועים ריק בבאר שבע
לאחר מכן הודיע עובד התחזוקה כי קיבל הנחיה לפתוח את המתקנים, אך מאוחר יותר אמרה העירייה שמדובר בטעות והם ייסגרו. בשיטוט בגני שעשועים אחרים בעיר עלה כי גם בהם נותרו המתקנים סגורים.
מעיריית באר שבע נמסר כי "מבדיקה שערכנו מול משרד הבריאות לא התקבלה הוראה לפתוח את הגנים הציבוריים. לכשתתקבל נפעל בהתאם". בנוגע לפתיחת המתקנים על ידי עובד התחזוקה נמסר כי "הייתה טעות נקודתית שתוקנה ומתקן השעשועים ייסגר".
4 צפייה בגלריה
ילדים משחקים בגן שעשועים
ילדים משחקים בגן שעשועים
"נשחק קצת ונחזור הביתה". ילדים בפארק בשדרות
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
גן שעשועים יד אליהו
גן שעשועים יד אליהו
אופיר בן השנה וחצי בגן שעשועים בשכונת יד אליהו בת"א
יסמין ומאור שמחון הגיעו מאופקים עם שלושת ילדיהם לפארק הילדים בבאר שבע, אחרי שלא ביקרו בפארקים מאז הסגר במרץ. "פחדנו. סגרו בהתחלה, אז לא הלכנו", אמרה יסמין. עכשיו, כשהילדים בחופש, הם החליטו לנצל את הזמן ואת הסרת ההגבלות.
מאור אמר כי נראה שלא כולם הבינו שהוסרו ההגבלות, וציין שהחניה בפארק כמעט ריקה. "בקיץ הקודם היה מפוצץ פה, עכשיו ריק. אנשים עוד לא מכירים את ההנחיות". יסמין הוסיפה כי "בשנה שעברה לא מצאנו פה מקום. לא מצאנו חניה".
שלמה ז'נבה הגיע עם ילדיו לגן שעשועים בשדרות, אחרי תקופה ארוכה שגם הם לא יצאו לגני השעשועים, והופתע למצוא את המתקנים סגורים. "הבנתי שאמורים לפתוח כבר את הפארקים ובאנו. הכול סגור, נשחק איתם קצת ונחזיר אותם הביתה", הוא אמר. "יכול להיות שרוצים לחטא את זה".
גם בעיריית שדרות אמרו שלא התקבלו הנחיות ממשרד הבריאות לפתיחת מתקני גני השעשועים. עוד נמסר כי "ראש העיר הורה להיערך לקראת פתיחתם וכרגע העירייה מחכה להנחיות הרשמיות".
4 צפייה בגלריה
משה אהרון
משה אהרון
"לא ידענו שהיה איסור". אהרון
(צילום: חנה צרפתי)
משה אהרון (37) מירושלים, סיפר שמאז שהוסר הסגר בילה עם שלוש בנותיו בגני שעשועים. "למען האמת, לא ידענו שהיה איסור. הפעם הראשונה שהבנו שהיה איסור היה כשהיינו סוף שבוע ברעננה. הלכנו לגן שעשועים והיה סימון ברור עם שלטים גדולים שהכניסה אסורה", הוא אמר.
אהרון הוסיף שאינו חושש מהידבקות בגני השעשועים. "אלה גנים גדולים ורוב האנשים מקפידים על עטיית מסכות. אני לא רואה הבדל בין לשלוח את הילדים לגן, שם הם נמצאים אחד עם השני וזה מקום סגור, לבין גן שעשועים פתוח", הוא אמר.
"לא היה היגיון לסגור את הגנים ויותר מכך, זה לא נאכף. זה לא שלא היו פקחים שבאו ואמרו לשים מסכות, אבל אף אחד לא אמר לנו ללכת", אמר אהרון. "בירושלים בשכונות שלנו, קטמון, בקעה, המושבה הגרמנית, אנשים הלכו לגני השעשועים. לא ראיתי שום התנהלות שונה מהרגע שהסגר נגמר. אף אחד לא ידע שזה אסור. לא סימנו אז אנשים לא הקפידו על ההנחיות. ראיתי שוטרים בגני השעשועים, ואני לידם משחק עם הילדה שלי, ואף שוטר לא אמר לי שאסור להיות כאן".
רועי עידן השתתף בהכנת הכתבה