אחד מעדי הראייה לפיגוע שהתרחש היום (ד') בפתח תקווה הוא מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס ב"מטרופולין" ומתנדב כפרמדיק במשטרת גלילות. כשהבחין בפיגוע הוא רץ לסייע לפצוע, שבהמשך מת מפצעיו - ואף תועד. מיכאל, ששהה בחופשת מחלה, ננזף על-ידי מנהלו ששאל אותו, לדבריו: 'איך ייתכן שאתה מציל חיים אם אתה חולה?'". ברלנד אמר ל-ynet: "אני שבור. זה היה משפיל ומזלזל".
אשתו של ברלנד, מיטל, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה כי "דקות אחדות לאחר המקרה, תמונתו פורסמה בכל הרשת החברתית ובחדשות. לאחר שהעיד במשטרה - עלה הביתה וקיבל שיחת טלפון ממנהל העבודה שלו, שדיבר בציניות ואיים על מקום עבודתו".
"אני מתביישת במקום העבודה שלו", הוסיפה ברלנד, "על היחס המשפיל שהוא חווה. בעלי יושב בבית מיום שישי כי הוא לא הרגיש טוב ועדיין רץ להציל חיים ברגע שיכול היה".

4 צפייה בגלריה
מיכאל בזירת הפיגוע
מיכאל בזירת הפיגוע
מיכאל ברלנד בזירת הפיגוע
(מתוך פייסבוק )
בשיחה עם ynet אמר ברלנד: "חזרתי הביתה שבור. מזל שהתינוקות ישנו. זה היה פוגע. הוא מסתכל על זה שלא באתי לעבודה ואני מסתכל על שני תינוקות ועל אשתי ורצתי למטה והיא לא ידעה אם אני אחזור. הוא מסתכל על סידור עבודה ואני על פצוע. לא מעניין אותי סידור עבודה, שהאוטובוסים ישבתו. יש פה בן אדם פצוע דקירה והחזה שלו פתוח ולא יכולתי לבצע עיסוי חזה. זה מה שמעניין. זו אטימות".
ברלנד שחזר את שאירע: "ישבתי מול המחשב. אשתי ניסתה להרדים את התינוקות בסלון ופתאום שמעתי זעקות לעזרה וראיתי חסיד ברסלב שרוע עם חולצה לבנה וכתם ענק של דם. מעליו עמד מישהו עם חולצה סגולה עבה באמצע אוגוסט. הוא דקר אותו שלוש פעמים ולא נמלט".
בשלב הזה יצר ברלנד קשר עם המשטרה: "ראיתי אוטובוס עוצר ועליו נוסעים רבים. איש מהם לא היה מודע למה שקרה. צעקתי למוקדנית שאני מקווה שהוא לא יעלה לאוטובוס - כי זה יכול להיות פוגרום. המחבל המשיך ללכת ואדם מבוגר מצויד באלה רץ אחריו. אמרתי לאשתי שאני רץ למטה".
לפי ברלנד, כשהגיע לקורבן, הוא זיהה דקירות בחזה. "הוא אמר 'דקרו אותי' - ואיבד הכרה. מד"א הגיעו וטיפלו בו. עזרתי להם להרים את המיטה". הוא המשיך: "אני רגיל לאירועים כאלה כי התנדבתי במשטרה ובמד"א, אבל כשאתה מאבד מישהו בידיים שלך זה כואב מכל אירוע אחר. אני משתתף בצער המשפחה. הלוואי שנדע ימים בריאים ושמחים יותר".
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)

"מקרה מצער ביותר, צריך להעניק לו תעודת הוקרה"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר בתגובה: "עם היוודע דבר המקרה, פניתי מיד לבעלי חברת מטרופולין וביקשתי את התייחסותו. הבעלים הביע את תמיכתו והערכתו המלאה בנהג ואף הבטיח להוקיר את פועלו של הנהג ולטפל בחומרה בהתנהלותו של מנהל העבודה. ההסתדרות תעקוב מקרוב אחר הבטחותיו של הבעלים ואף הודיעה לנהג על תמיכתה והערכתה המלאה במעשיו".
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מבית ההסתדרות הלאומית, מסר: "כל הכבוד לנהג מיכאל ברלנד שלא חשש לסייע למשטרה בלכידת המחבל השפל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל. צר לנו כי גורמים אינטרסנטים, שלכאורה אמורים לדאוג לנהגים, לא רק שלא מחבקים את הנהג ומרימים את פועלו על נס - אלא מבקשים לפגוע בפרנסתו. זהו מקרה מצער ביותר. אנו קוראים לשרת התחבורה רגב ולשר לביטחון פנים אוחנה להעניק תעודה הוקרה לנהג. נהגי האוטובוסים הם מובילי דרך וזו עוד הוכחה עד כמה חשוב לקדם את מעמדם כעובדי ציבור".
מחברת מטרופולין נמסר: "עובד המציל חיים ראוי לכל שבח. אנו מצרים על חוסר הרגישות שהפגין המנהל ונטפל בנושא בחומרה. הנהג פעל באופן ראוי להערכה ואנו גאים בו על התנהלותו".
4 צפייה בגלריה
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון
נרצח הפיגוע, שי אוחיון
(באדיבות המשפחה )
מוקדם יותר הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הוא הרב שי אוחיון, תושב העיר בן 39, נשוי ואב לארבעה ילדים בני 4, 9, 11 ו-13. צו איסור פרסום הוצא על פרטי חקירת הפיגוע עד 24 בספטמבר.
עופר כרז, חמיו של הרב, אמר: "הוא היה חתן מצוין, אבא טוב לילדים ובעל טוב לאשתו. הוא היה כמו הבן שלי, העביר שיעורי תורה. ראיתי בטלפון את הדיווחים על האירוע, שמעתי שהפצוע דתי וקפצתי. הרגשתי שזה הוא. התקשרתי אליו והוא לא ענה. התקשרתי לבת שלי והיא אמרה שהוא דיבר עם אחד הילדים ומאז לא עונה.
"ניסיתי שוב להתקשר אליו והטלפון כבר היה לא זמין. דרך חבר שלו ידענו שזה הוא. הבת שלי לא מעכלת, קשה לי לחשוב עליו בלשון עבר. כל יום יש דקירה, לפני כמה ימים היה אירוע דקירה בראש העין. צריך לטפל בזה".