שוטרים הגיעו בלילה האחרון (בין שישי לשבת) לאכוף הפרה של תקנות הקורונה בבית פרטי באשדוד, שבו שהו בניגוד לתקנות שישה צעירים שאינם מתגוררים במקום. לטענת המשפחה, השוטרים נכנסו לבית דרך החצר האחורית מבלי שהיה להם צו או חשד סביר לביצוע פשע, תוך שהם מעירים חלק מבני המשפחה שישנו. במשטרה אמרו שהגיעו לפזר התקהלות אסורה לאחר ששכנים התלוננו על רעש וקראו לבעל הבית מהפתח.
"סיימנו את ארוחת שישי ואני ובעלי נכנסנו לישון. חלק מהנוכחים בארוחה נשארו מסביב לשולחן ובשלב מסוים נכנסו לחדר השינה לשבת ולדבר", סיפרה אם המשפחה, סמדר כהן, ל-ynet. "בסביבות 02:00 בלילה הגיעו שני שוטרים ונכנסו דרך חצר הדירה, פתחו את הוויטרינה בסלון שהייתה סגורה ונכנסו ללא אישור לתוך הבית".
1 צפייה בגלריה
השוטרים בבית המשפחה
השוטרים בבית המשפחה
"היו פה אנשים, אבל זו לא סיבה לפרוץ לי לבית". השוטרים בבית המשפחה
(צילום: סמדר כהן )
לטענתה, השוטרים "עברו לחדר השינה שהיה סגור, פתחו את הדלת והורו בצעקות לכל מי שהיה בחדר לצאת. הם ניסו לפתוח את כל החדרים בבית כולל החדר שלי ושל בעלי והילד שלי ביקש שלא יפתחו חדרים נוספים 'כי ההורים ישנים'".
עוד טענה כהן כי התעוררה משנתה מהצעקות ולדבריה גילתה שני שוטרים בסלון ביתה. "התעוררתי מצעקות של אישה שאני לא מכירה ומה ששמעתי זה 'תצאו מיד מהחדר'. החלטתי לקום כדי לראות מה הסיפור ואני רואה את השוטרים בתוך הסלון שלי מבקשים מהילד שלי ומהחברים שלו תעודות זהות. היה שם בלגן. שאלתי את השוטרים למה הם בבית שלי, אני לא זוכרת מה הם ענו לי. הייתי המומה, נסערת ורועדת. ביקשתי מהשוטרים שיצאו מהבית והם לא התייחסו", אמרה כהן.

כהן לא הכחישה שבביתה שהו בניגוד להנחיות שישה צעירים שאינם מתגוררים במקום, חבריו של בנה. היא אמרה שהם שמרו על שקט משום שהיא ובעלה ישנו בחדר הסמוך. "כנראה שאחד השכנים ראה כמה צעירים מגיעים לבית והתלונן על התקהלות. רעש לא היה", היא אמרה. "אני לא מסתירה את העובדה שהיו פה אנשים בחדר אבל זו לא סיבה לפרוץ לי לבית".
המשטרה פרסמה בתגובה סרטון ממצלמות הגוף של השוטרים ובו נשמע אחד מבני המשפחה אומר שהרעש שעשו לא מאפשר לשוטרים להיכנס לביתם ללא אישור. השוטרת עונה לו שיש לה סמכות להיכנס לבית.

"אני המומה", אמרה כהן. "זה אפילו לא ברמה של כעס. זה תסכול, עוגמת נפש, פחד מבעית. פשוט הלם. איך דבר כזה יכול לקרות? זו מדינה דמוקרטית? לא יכול להיות ששני שוטרים ללא צו, ללא חשד סביר, פורצים לבית ככה סתם. אם לא היה לי את הווידאו, לא הייתה לי הוכחה למה שקרה. אני מתכוונת לתבוע אותם על הסגת גבול ופריצה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים הוזעקו בלילה בסביבות השעה 02:15 לבית באשדוד, בעקבות דיווח על רעש חזק וצעקות שהפריעו למנוחתם של השכנים. עם הגעת השוטרים, הבחינו בהתקהלות וצעקות של צעירים שישבו בתוך הבית, ומיד כשהבחינו בניידת ובשוטרים, הסתתרו בתוך החדרים. השוטרים הגיעו עד פתח הבית, ומשם קראו לבעל הבית להגיע אליהם, ואז נכנסו פנימה, שם טען בפניהם שהוא ישן ויש בחדרו שתי ידידות.
"השוטרים שהבינו כי הנ"ל אינו דובר אמת באשר למספר האנשים ששוהים בבית, ביקשו ממנו לפתוח את דלתות החדרים ולקרוא לכלל האורחים (6) שיצאו לחלל הסלון, שם נבדקו זהויותיהם והתברר כי אינם דיירי הבית והם שוהים במקום בניגוד להנחיות שהיה בביתו של אדם אחר ואיסור התקהלות.
"אמו של הצעיר שיצאה אף היא מחדרה, החלה להתלהם ולצעוק על השוטרים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שבביתה שוהים שישה אנשים בניגוד להנחיות, זאת על אף ניסיונותיהם של השוטרים להסביר לה זאת. נגד האורחים נרשמו קנסות בגין הפרת התקנות, ונגד בעל הבית נרשם קנס בגין הקמת הרעש".