3 צפייה בגלריה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה. ארכיון
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב צפויים לדון היום (שני) על מתווה הפעילות של מערכת החינוך בשבועיים וחצי שנותרו לבית הספר של החופש הגדול.
משרד הבריאות דורש לסגור את כל הפעילויות החינוכיות מגילאי גן ועד כיתות ד', אך שר החינוך יואב גלנט ממשיך במאמצי הבלימה - וזוכה לתמיכה רחבה בקרב כחול לבן ושרים נוספים בממשלה.
גלנט לחץ להמשיך בלימודים ללא קפסולות בטענה ששיעורי ההדבקה בגילאים הצעירים נמוכים מאוד, ובכל מקרה לא מצדיקים סגירה מוחלטת. אחד הרעיונות שנבחנו היה צמצום הלימודים עד כיתות ג', וההצעות שכללו חזרה לקפסולות לא היו ישימות. במקביל, גלנט ושר האוצר ישראל כץ החלו בדיוני ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים.
3 צפייה בגלריה
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר גבריאלי בתל אביב
הכרעות על הקיץ אין, אך ההיערכות ל-1 בספטמבר התחילה
(צילום: מוטי קמחי)
ראשי כחול לבן התנו כל החלטה של סגירה או צמצום הלימודים במתן זמן היערכות להורים - ובעקבות כך הוחלט שאם יורו על סגר, יישום ההגבלות יתחיל רק בשבוע הבא ולרק השבוע.
בינתיים נמשך הדיון בממשלה על האפשרות לסגר לילי בנוסף לסגר בסוף השבוע כדי למנוע התקהלויות של צעירים ומפגשים חברתיים מרובי משתתפים. חבר קבינט הקורונה המצומצם, שר המדע יזהר שי, הופקד לבחון את הנושא ופועל לאיסוף המידע על ההצדקה האפידמיולוגית להנחיה. לפי הערכות, סוגיית הסגר הליל תעלה לדיון בהמשך השבוע.
השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, אמר אתמול כי בתור שר החינוך הוא ראה שמודל הקפסולות הוכיח את עצמו בגל הראשון. "אסור להפסיק את הלימודים באבחה אחת - זהו צעד דרמטי מדי ועלול להפיל משפחות רבות שמנסות עוד להתאושש מהסגר האחרון", טען בדיון. "מימדי התחלואה לא מצדיקים צעד כזה ויש צעדי ביניים שאפשר לעשות". לדבריו, למשרד החינוך יש אפשרות ויכולת לפקח בצורה יותר הדוקה על בתי ספר שלא עומדים בהוראות.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה דרך הזום
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה דרך הזום
הדיונים בממשלה נמשכים
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
קודם לכן, פרץ עימות בין השרים עמיר פרץ לגילה גמליאל בישיבת הממשלה. "אנחנו מתמודדים עם אירוע שמתפתח ומשתנה בזמן אמת, ולכן ההחלטות מתקבלות בהתאם לאירוע", טענה גמליאל. פרץ, מנגד, טען שלא צריך להסתפק בדיווחים של המטה לביטחון לאומי - ויש להקים צוות "איפכא מסתברא" שעל כל תוכנית שתעלה לאישור יציג תוכנית חלופית. "כך נשיב את אמון הציבור אל מול תוכניות המל"ל ומשרד הבריאות", אמר.
גמליאל השיבה בחריפות כי בגל הראשון ההחלטות התקבלו בצורה טובה יותר בלי "אחדות ופריטטיות", כלשונה. "זו ישיבת ממשלה ולא ישיבה של הוועד בקיבוץ", אמרה. "צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים". בסופו של דבר, נתניהו הנחה את השרים להציג ביום חמישי תוכניות ליציאה בטוחה ממגבלות הקורונה
פורסם לראשונה: 23:47, 19.07.20