2 צפייה בגלריה
סופי רוסטסקי ז"ל ורודריגו רוסטסקי בעלה שנפצע
סופי רוסטסקי ז"ל ורודריגו רוסטסקי בעלה שנפצע
סופי ורודריגו רוסטסקי
(מתוך פייסבוק)
הפרקליטות ביקשה היום (א') מבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה לגזור ארבע שנות מאסר על נהג המשאית יוסף כהן (43) מאשקלון, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותם בנהיגה רשלנית של קצין חיל האוויר רודריגו רוסטסקי, אשתו סופי ובנם איתי בן החודשיים, ופציעת בתם רותי בת השנתיים, היחידה ששרדה את התאונה ביולי 2019.
בשלב הטיעונים לעונש העידו אביו של רודריגו, מריו, שסיפר בבכי: "הייתי גאה בבן שלי. היה אושר גדול. ביום התאונה הכול נגמר. ראיתי את התינוק איתי, כזה קטן וכולו מכוסה זכוכיות מהתאונה. לראות ככה את הנכד שלי זה הדבר הכי קשה שהיה לי בחיים. אחרי תשעה ימים רודריגו נפטר. ראיתי הכל שחור. הוא היה במוות מוחי והחלטנו לתרום איברים. הוא נתן חיים לאנשים. אני בקשר עם האנשים שקיבלו את התרומות. הם כמו הילדים שלי. אני מבקש מבית המשפט להעניש את הנהג הפוגע. הוא צריך לשלם".
האח מרקו סיפר בדיון כי הוא ואשתו מגדלים את הבת רותי: "אנחנו מגדלים אותה כמו את הבת שלנו. אבל לא משנה כמה אהבה ניתן לה, מהילדה הזו גזלו את האופן הכי נכון שבו היא הייתה צריכה לגדול. איך מסבירים לה שההורים שלה לא עזבו אותה? איך מסבירים לה מה זה גן עדן?".
2 צפייה בגלריה
סופי ז"ל עם בתה שנפצעה ובעלה שנפצע
סופי ז"ל עם בתה שנפצעה ובעלה שנפצע
בני הזוג רוסטסקי עם בתם שניצלה
(מתוך פייסבוק)

התובע מטעם הפרקליטות ביקש, בנוסף לארבע שנות מאסר, גם פסילה לצמיתות של רישיון הרכב הכבד של כהן ו-20 שנות פסילה על רכב: "משפחה שלמה נכחדה בשל מעשה פזיזות ורשלנות של הנהג".
כהן הורשע באוגוסט בכתב אישום מתוקן שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, במסגרת עסקת טיעון. נטען נגדו שב-11 ביולי 2019 הוא נהג בשעת צהריים במשאית בכביש 7. באותו הזמן עמד בשול ימין הרכב ובו המשפחה. כהן סטה ללא כל סיבה מוצדקת לשול ימין, עלה עם הגלגל הימני קדמי על מעקה הבטיחות, פגע עם חזית המשאית מאחור ברכב הפרטי, ירד ממעקה הבטיחות וגרר את הרכב שהיה עם בלם יד מורם וידית הילוכים במצב חניה עד שנעצרו באזור שטח הפרדה בכביש. כתוצאה מהתאונה הרכב הפרטי נמעך ונמחץ. סופי ובנה איתי נהרגו במקום. הבעל רודריגו נפצע בינוני עד קשה ומת מפצעיו אחרי תשעה ימים.
נגד כהן נטען עוד כי לא שם ליבו לדרך, סטה ללא כל סיבה וצורך, נהג על השול הימני ולא האט או בלם. הוא הואשם בשלוש עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש שבה נחבל אדם.

אישום בתאונת הפועלים בבקעת הירדן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום נגד טופאן שומאן, נהג משאית תושב חיפה, בגין גרימת מוות ברשלנות של שישה בני אדם ופציעתם של נוסעים נוספים בתאונה בבקעה בנובמבר 2018.
על פי האישום, שומאן נהג במשאית מחיפה ליריחו במסלולו הקבוע, דרך כביש 90 בנסיעה לכיוון דרום. בשעה 5:29 הוא חלף על פני עקומה בכביש 90 לכיוון שמאל. עם יציאת המשאית מהעקומה סטה ללא הסבר סביר ממסלול נסיעתו שמאלה, וחצה קו הפרדה לבן, כך שהמשאית נסעה אל תוך הנתיב הנגדי.

באותה עת, נסעו בנתיב הנגדי לכיוון צפון שני כלי רכב בזה אחר זה. הראשון רכב פרטי והרכב השני היה רכב הסעות עם 12 עובדים בדרכם למפעל. כתוצאה מסטיית המשאית, ועל מנת להימנע מהתנגשות חזיתית, הסיטה נהגת הרכב הפרטי את רכבה ימינה, ועקפה את המשאית בכך שנסעה בשול הימני.
באותה עת, ועל מנת לברוח ממסלול ההתנגשות עם המשאית שנסעה לעברו, בלם נהג רכב ההסעות תוך שהוא צופר לשומאן, וסטה אל המסלול הנגדי שממנו הגיעה המשאית. במקביל בלם שומאן בחוזקה את המשאית וסטה בחדות לימין בחזרה לנתיב נסיעתו, כך שכלי הרכב נסעו אחד לכיוון השני. כתוצאה מכך, התנגשה המשאית חזיתית בחזיתו הימנית של רכב ההסעות במסלול נסיעת הנאשם, בסמוך לקו ההפרדה במקום.
שישה מנוסעי רכב ההסעות נהרגו. היתר, בהם הנהג, נפצעו בדרגות פציעה שונות. הפרקליטות הגישה בקשה לפסילת רישיונו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו.