הקרבות הפנימיים בציונות הדתית נמשכים. חברי הכנסת מתן כהנא (ימינה) ואופיר סופר (הציונות הדתית) דיברו היום (שלישי) באולפן ynet והתייחסו לפיצול בין המפלגות, שבשלב זה מצהירים ראשיהן לא ירוצו יחד לכנסת.
2 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
"אין הבדל בין ימינה לתקווה חדשה של סער". אופיר סופר
(צילום: דוברות הכנסת)
2 צפייה בגלריה
מתן כהנא בראיון אולפן
מתן כהנא בראיון אולפן
"לא איבדנו את הערכים". מתן כהנא
(צילום: אורי דוידוביץ' )
לדברי חבר הכנסת מתן כהנא, "אנחנו מצטערים שבצלאל סמוטריץ' בחר לפצל את המפלגה שייצגה כל כך טוב את ערכי הימין האידיאולוגיים והציונות הדתית, אבל רצונו כבודו. סמוטריץ' מייצג ציבור חשוב, אבל להגיד שהמפלגה שלו היא כל הציונות הדתית זה רחוק מאוד. המיינסטרים של הציונות הדתית מזדהה עם הדרך שאנחנו מייצגים. אנחנו רוצים ריבונות, ריסון של מערכת המשפט ומדינה עם זהות יהודית חזקה מאוד. אנחנו יכולים להביא את זה ועסקנו בזה כל הזמן".
כהנא הוסיף: "אני מצר על זה שחברים טובים כמו אופיר סופר אומרים לנו שאיבדנו את הערכים. הייתי 30 שנה לוחם בסיירת מטכ"ל וטייס קרב, ואני מקדם שנה וחצי את ערכי הציונות הדתית והימין. אני איבדתי את הערכים? נמשיך לקדם את ערכי הציונות הדתית ונעשה את זה במפלגה רחבה שפונה לכל העם, שכולם מרגישים בה טוב - גם עולים חדשים, צעירים, חילונים ומסורתיים".
חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגתו של סמוטריץ', אמר מנגד כי "אני מתקשה לומר מה ההבדל בין ימינה החדשה לבין מפלגת תקווה חדשה של סער".
לדבריו, "אנחנו לא עושים שימוש ציני בכך שמישהו לא ערכי, זו לא כוונתנו. אנחנו במערכת בחירות, יש נגזרות פוליטיות לחוזה שלנו עם הציבור. אם מישהו מחליט לקחת את החוזה הזה ולעשות בו שינויים מהותיים - זה הסיפור שלנו".
כהנא נשאל אם מפלגתו תשב תחת ממשלת הליכוד והשיב כי "ביום שיש 4,000 הרוגים מהמגפה הזו, וששרת התחבורה אפשרה - בחוסר מעש וחוסר יכולת תפקוד - כניסה של מוטציה לישראל וצריך לפטר אותה, צריך להתקדם קדימה ולהביא מישהו שיפתור את הבעיות האלה. אנחנו במצב חירום, המאבק עם סמוטריץ' לא מעניין. מעניין שיש שרת תחבורה כישלונית שצריך לפטר אותה עכשיו, כי היא חתומה על כישלון מזעזע. לשם אנחנו חותרים, להחליף את ההנהגה הבאמת כושלת הזו".