ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר של הממשל האמריקני למחלות מדבקות, נדרש לשכור את שירותיהם של מאבטחים בעקבות איומים על חייו ועל חיי משפחתו. כך סיפר המומחה הוותיק בראיון ל-CNN.
פאוצ'י בן ה-79 נשוי ואב לשלוש בנות. לפי הפרסומים פאוצ'י עצמו נעזר במאבטחים מאז חודש אפריל. כעת חשף שגם משפחתו זקוקה להגנה בעקבות האיומים. פאוצ'י, שחבר בכוח המשימה של הבית הלבן למלחמה בנגיף הקורונה, אמר בראיון שהמגפה "מוציאה מהאנשים את הטוב ביותר - ואת הרע ביותר".
3 צפייה בגלריה
( צילום: AFP)
"לקבל איומים על חיי ועל חיי משפחתי, ולהטריד את הבנות שלי עד לרמה שבה אני חייב לקחת מאבטחים, זה מדהים. הלוואי שהן לא היו צריכות לעבור את זה", אמר פאוצ'י בראיון.
"לא הייתי מדמיין בחלומות הפרועים ביותר שלי שאנשים שמתנגדים לדברים שהם עקרונות טהורים של בריאות הציבור כל כך יתנגדו ולא יאהבו את מה שאני אומר - שנאמר בשם המדע - עד שהם ממש יאיימו עליי", אמר ד"ר פאוצ'י בראיון ל-CNN.
במהלך משבר הקורונה מתנהל לפרקים "קרב גרסאות" בין ד"ר פאוצ'י לממשל טראמפ. בכמה הזדמנויות דחה פאוצ'י את הניסיונות של הממשל להמעיט בסכנות הבריאותיות של הנגיף. דונלד טראמפ כעס על תחזיות קודרות שהשמיע פאוצ'י, וניסה לתאר תמונת מצב אופטימית יותר.
כשטראמפ תקף את המומחה הוותיק הוא טען שפאוצ'י מבהיל את הציבור ומטעה אותו. בשבוע שעבר אמר שזה "לא הוגן" ששיעור התמיכה של פאוצ'י בציבור גבוה בהרבה משלו. פאוצ'י עומד כבר 35 שנים בראש המוסד הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות.
בשבת שיתף טראמפ סרטון שבו אמר פאוצ'י שמספר הנדבקים בארה"ב גבוה לעמת מדינות אחרות מכיוון שהסגר שהטילה היה חלקי. "טעות!", כתב טראמפ בציוץ שבו שיתף את הסרטון.
השבוע תקף טראמפ מומחית אחרת - ד"ר דברה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן למלחמה בקורונה. אחרי שבירקס הזהירה את הציבור מהתפשטות המגפה, ונשמעה פסימית למדי, אמר טראמפ שדבריה "פתטיים".