נ', חסיד חב"ד מהעיר החרדית ביתר עילית, טוען כי בחודשים האחרונים הוא עובר "סיוט מתמשך" בעקבות עתירה שהגיש לבית משפט השלום בירושלים בטענה כי שכניו החסידים רכשו דירות גבוהות בבניין מגוריו במטרה לפצל אותן - ללא היתרים ובניגוד לחוק - כך שיהפכו ללא פחות מתשע יחידות דיור.
מאז הוא מתלונן על הטרדות חוזרות ונשנות: עשרות אברכים, כולם מאותה חסידות, הפגינו מול ביתו, תלו פשקווילים נגדו, פרסמו את מספר הטלפון תוך שמציגים אותו כמוכר ביצים או מען לאיסוף בגדים. מצב הדברים הידרדר, לדבריו, כאשר אלמונים תקפו את אביו וביום הבחירות האחרון - ביתו הוצת.
"אם אנשים מוכנים להצית בית שבו מתגוררים ילדים, המשמעות היא שדמי הותר. אני חי בפחד מתמיד לחיי ולחיי אשתי וילדיי", אמר נ' למקורביו.
2 צפייה בגלריה
הצתה של אברכים בפתח ביתו של חסיד חב"ד
הצתה של אברכים בפתח ביתו של חסיד חב"ד
פתח ביתו של החסיד שהתלונן
הסיפור החל לפני כמה חודשים, אז אוכלס בניין דירות בשכונת "גבעה C" בעיר החרדית ביתר עילית. בעתירה שהגיש נ' נטען כי את הדירות הגבוהות רכשו חסידים מחסידות אמישנוב מתוך מטרה לפצל אותן בניגוד לחוק ולהפוך אותן לתשע יחידות דיור.
זמן קצר לאחר שנכנסו לגור בבניין, החלו רוכשי הדירות לבצע את השינויים באמצעות בעבודות בניין מסיביות שכללו שבירת קירות עבור פיצול הדירות. משהבין נ' שהעבודות הללו לא ייפסקו, הוא פנה לקבלת סעד מבית המשפט. לטענת האברכים, הדבר הסלים את המאבק עמו.
באחד הפשקווילים נגד נ' נכתב: "אנחנו, חסידי אמישנוב, השקענו כסף רב בקניית דירות בפרויקט בתכנון להרחיב חלק מהדירות ולבנות בשטחיהן בלבד, מבלי שנגרם נזק לשכנים וכפי שמקובל בעיר. הכול לצורך מגורים, בעוד שאנחנו מעוניינים להגיע להסכמות והבנות עם כל השכנים", נמסר מצדם, "לצערנו הרב אנשים פועלים להצר את צעדנו כשהם מלשינים ברשויות, אפילו על בניית בניינים שהם עצמם אינם מתגוררים בהם, ואף פנו לערכאות משפטיות מבלי לברר את הדברים ולפנות לדין תורה כפי שחסיד אמור לנהוג".
בהודעה אחרת נכתב: "נאלצנו לעשות משהו שלא עשינו בחיים. יצאנו להפגין נגד יהודי אחד. תמציתה של הפרשה היא שאותו אברך הלשין עלינו לרשויות ופנה נגדנו לבית המשפט באופן שגרם לנו נזק בלתי-ישוער הנאמד במאות אלפי שקלים וזאת מבלי לברר איתנו את הדברים".
2 צפייה בגלריה
הצתה של אברכים בפתח ביתו של חסיד חב"ד
הצתה של אברכים בפתח ביתו של חסיד חב"ד
מנזקי ההצתה שעליה נ' התלונן
ההפגנות מתחת לביתו של נ' הטרידו את מנוחתו, אך האירועים לא נעצרו שם. בשבועות האחרונים הופצה תמונתו של נ' עם פרטיו בקריאה להחרים את המשפחה בשכונה ובעיר. לאחר מכן הופץ כאמור מספר הטלפון של נ' כאיש מכירות לביצים, וכן כתובתו במקום לאיסוף בגדים. אכן, עד מהרה שקי בגדים רבים הצטברו סמוך לדירתו.
בגין הצתת הדירה לכאורה, ביום הבחירות במרץ, נ' הגיש תלונה במשטרה. "התחושה היא שדמנו הפקר", הסביר חברו של נ', "מי שמדבר עם הרשויות ומתריע על פורעי חוק - סופג אלימות. זאת התנהגות של ארגון פשע, אנחנו ממש מפחדים".
מהמשטרה נמסר כי חקירה נפתחה בעקבות התלונה. "כוחות מז"פ הגיעו למקום ההצתה ואספו ממצאים ועדויות. כרגע עדיין אין עצורים, והחקירה נמשכת".
מאנשי החסידות לא נמסרה תגובה.