4 צפייה בגלריה
גן סגור
גן סגור
מחודש ספטמבר נסגרו 4,900 גני ילדים. אילוסטרציה
(צילום: אסף רוזן)
בירוחם התחסנו עד כה, על פי נתוני משרד הבריאות, כ-70% מהתושבים התחסנו במנה הראשונה, וכ-50% במנה השנייה. כמו כן, שיעור המתחסנים מעל גיל 60 בעיר עומד על 70% גם כן, אבל בימים האחרונים הפכה העיר במהירות לאדומה, בין היתר בעקבות גננת שלא התחסנה והדביקה ילדים שבהם טיפלה. מחקירת שרשרת ההדבקה עולה כי לא פחות מ-19 ילדים ושישה מבוגרים נדבקו בגלל אותה גננת.
ראש המועצה, טל אוחנה, החליטה לפנות באופן אישי לגננות שעד עתה לא התחסנו על מנת לשכנע אותן לכל הפחות לערוך בדיקת קורונה אחת ליומיים על מנת שלא לסכן ילדים ומשפחות נוספות.
4 צפייה בגלריה
טל אוחנה
טל אוחנה
"הגננות שלא מתחסנות מסכנות את הילדים והמשפחות". ראש מועצת ירוחם טל אוחנה
אוחנה אמרה כי "אני מרימה טלפון לכל אחת מ-12 הגננות שלא התחסנו, מתוך 36 גננות. מדובר בשליש מהצוות החינוכי. אני מתקשרת אליהן כדי לרתום אותן להיבדק אחת ליומיים מתוך האחריות האישית שלהן לילדים ולמשפחות. הייתה לנו הסברה נרחבת ועבודה אינטנסיבית, והן בחרו שלא ללכת להתחסן מסיבותיהן. לא כולן תושבות המקום, רובן גרות מחוץ לירוחם ולצערי מסכנות את הילדים והמשפחות".
ראש המועצה הבהירה: "יש לנו הערכה גדולה מאוד כלפי המציאות של הצוותים החינוכיים בשנה הזו ובשגרה, ובדיוק מהמקום הזה אני מבקשת מהם ללכת להיבדק. אנחנו לא יכולים להפעיל שום סמכות לאכוף זאת. לכולנו חשובה הבריאות של הילדים והחזרה לשגרה. הן עדות מקרוב לנזקים הרגשיים והחברתיים שהילדים נושאים איתם אחרי שנה של מגפה".
4 צפייה בגלריה
אינפו חולי מערכת החינוך
אינפו חולי מערכת החינוך
(צילום: דנה קופל)
היא ציינה כי נסגרו שש מסגרות חינוכיות בשבוע שעבר. "עכשיו אנחנו צריכים לסגור את כל המסגרות כתוצאה משרשרת ההדבקה ההמונית. זו משמעות כלכלית, רגשית וחברתית לאלפי אנשים. אף אחד לא רוצה לקום בבוקר ולדעת שזה קרה בגללו. הנגיף, ובמיוחד הווריאנט הבריטי, מתפשט בצורה נרחבת. ילדים מדביקים הורים. אם אתה מתנגד לעשות חיסון, המינימום זה ללכת להיבדק אחת ליומיים מתוך אחריות לציבור".
טליה, אם לשלוש בנות, סיפרה: "קיבלנו הודעה שהתינוקת מחויבת בבידוד בעקבות תינוקת חיובית לקורונה במשפחתון. אני ובעלי מחוסנים. שנינו עובדים חיוניים. היינו במשמרות מטורפות בינינו. דווקא עכשיו, כשיש אור בקצה המנהרה, זה נכנס לחיינו. זה מאוד מכעיס אותי. אנשים - קחו אחריות. יש מגפה עולמית שמנטרלת את המשק, למה לא לקחת את המתנה הזאת ולהתחסן כדי שנוכל לצאת מזה?".
4 צפייה בגלריה
נוחזרה ללימודים בחולון
נוחזרה ללימודים בחולון
"אנשי צוות חינוכי שלא מתחסנים - סכנת נפשות"
(צילום: עיריית חולון)
אפרת אוחנה, תושבת ירוחם ואם לשלושה, אמרה: "אני חושבת שאנשי צוות חינוכי שלא מתחסנים זו סכנת נפשות. לצערי אני מכירה אנשים שנפטרו מקורונה. חמותי נדבקה והריאות שלה נפגעו קשה. מורים מדביקים ילדים שמדביקים הורים. זה בלגן שחייב להיעצר. הבן האמצעי שלי הספיק ללמוד רק יום אחד. אני חושבת שיש מקום לחייב אנשי חינוך להתחסן ולהפעיל סנקציות נגדם".
בימים האחרונים מתרבות הקריאות מצד הורים מכל הארץ לחייב גננות ומורים להתחסן בטענה כי אלה מסכנים את ילדיהם ואותם, זאת על רקע הנתונים שמראים כי יותר מ-30 אלף תלמידים וכמעט 3,500 עובדי הוראה שוהים בימים אלה בבידוד. מחודש ספטמבר נסגרו 4,900 גני ילדים.
לטענת ההורים, גנים וכיתות שלמות נאלצו לצאת לבידוד בשל גננות ומורות המסרבות להתחסן, דבר שהשבית את הגנים ואת הלימודים בכיתות, וכן את ההורים עצמם. הורים לילדי אשכול גנים שנשלחו לבידוד לאחר חשיפה לגננת שסירבה להתחסן תובעים באמצעות עו"ד טל קדש מעיריית תל אביב-יפו להפעיל את מערכת החינוך רק באמצעות אנשי חינוך מחוסנים או לאחר בדיקה, בטרם יגישו עתירה מנהלית או עתירה לבג"ץ.