היסטוריה בארה"ב, ובמדינת דלאוור: שרה מקברייד מהמפלגה הדמוקרטית נבחרה הלילה (יום ד') לשמש כנציגת המחוז הראשון בסנאט של דלאוור, מה שיהפוך אותה לטרנסית הראשונה שמכהנת כחברת סנאט במדינה כלשהי בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
שרה מקברייד
שרה מקברייד
שרה מקברייד. עשתה היסטוריה
(צילום: AP)
מקברייד ניצחה את המועמד הרפובליקני שנאבק מולה, סטיב וושינגטון. "אני מודה למאות המתנדבים שהתקשרו, שלחו הודעות ודיברו עם בוחרים", אמרה מקברייד לאחר זכייתה. "אני אעבוד בכל יום כדי לעשות שינוי בחיי כל התושבים שבמחוז".
היא הוסיפה: "אני מקווה שהלילה הזה מוכיח לילדים להטב"ים שהדמוקרטיה שלנו גדולה מספיק גם עבורם. בזמן שדלאוור ממשיכה להיאבק במשבר הקורונה, זה הזמן לפעול יחד".
מקברייד, בת 30, רשמה היסטוריה כבר ב-2016 עם היותה הטרנסג'נדרית הראשונה שנואמת בוועידה הדמוקרטית. היא התמחתה בבית הלבן לאורך תקופת ממשלו של ברק אובמה ובהמשך שימשה דוברת של קמפיין לזכויות אדם.
לאורך הקריירה שלה היא פעלה למען שוויון זכויות ללהט"בים, ועבדה גם בקמפיינים של מושל דלאוור הקודם ג'ק מרקל וגם עבור התובע הכללי לשעבר של המדינה, בו ביידן, בנו המנוח של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן.
במהלך קמפיין הבחירות שלה נרשמו כמה אירועים להט"בופוביים, דוגמת פוסטים נגד טרנסג'נדרים שפורסמו בעמוד הפייסבוק של יריבה הרפובליקני. עם זאת, מקברייד אמרה שרוב המצביעים לא התייחסו לזהותה המינית. "הם שופטים מועמדים על-בסיס הרעיונות שלהם, לא הזהויות שלהם, ומחפשים מועמדים עם דמיון ואנרגיה", קבעה.