3 צפייה בגלריה
עצמאות עמירה
עצמאות עמירה
עצמאות עמירה מנתניה: "גם לבת דודתי קוראים עצמאות"
לאורך השנים בחרו עשרות אלפי הורים לקרוא לילדיהם בשמות הקשורים למדינת ישראל ויום העצמאות. לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה חיים כיום במדינה 59,817 אזרחים בשם ישראל, 628 בשם אייר, על שם החודש שבו הוכרזה המדינה, ו-13 אזרחיות ואזרחים שנקראו עצמאות.
עצמאות ("הרצל") עמירה מנתניה סיפר שהיום הזה מיוחד עבורו: "אני מרגיש שאני חוגג יום הולדת עם המדינה. גם נולדתי החודש ולפעמים יוצא שיום הולדתי הוא ממש ביום העצמאות וזו חגיגה כפולה. הוריי היו מאוד ציונים. הייתי הבן הראשון שנולד בישראל והם החליטו לקרוא לי כך. עם השנים התחילו לכנות אותי הרצל כמקים המדינה, אז במחוזות היותר רשמיים קוראים לי עצמאות ובין החברים זה הרצל".
- היה שלב שרצית לשנות את השם? "לא. כיבדתי את הרצון של ההורים שלי, אנחנו מאוד מחוברים לארץ. יש לי גם בת דודה שקוראים לה עצמאות, ואשתי נולדה ממש ביום הכרזת המדינה. אנחנו משפחה שכולה אז היומיים האלה מאוד חשובים לנו, העצב לצד השמחה".
3 צפייה בגלריה
ישראל כסיף
ישראל כסיף
ישראל כסיף. שם עם מחויבות
( צילום: רוני רחל כסיף)

ישראל כסיף, מוזיקאי בן 48 מכרכור, נקרא על שם סביו שהיה רב ברומניה. "זו מחויבות גדולה להיקרא על שם המדינה", הוא אומר. "יש לי אהבה גדולה למדינה ואת השליחות שלי אני עושה עם הפרויקט 'קול המלאכים', מקהלה המשלבת ילדים עם תסמונת דאון, שזכתה בפרס וראייטי 2020".
לדבריו, "ביום העצמאות הזה אני רוצה להעביר מסר של אחדות. קיבלנו את הקורונה כדי להתעורר ולגלות חמלה ואכפתיות אחד לשני".
הוא הוסיף כי "לצד זה אני מדבר כאן כשליח הלומי הקרב והזיקוקים ביום העצמאות. הם קשים לנו ויש תחושה שלא מספיק מבינים".
בישראל חיות 1,658 בנות ונשים שנקראו תפארת, 216 מדינה ו-20 אזרחיות שנקראו משואה. אחת מהן היא משואה אופיר, בת 44 מירושלים: "כל פעם שאומרים 'תעלה המשואה', אני מתרגשת. זה לא שם רגיל. יש לו הרבה מטען ומשמעות. אני מרגישה שזו האחריות שלי להביא אור, מצפים ממני לתרום ולתת".
3 צפייה בגלריה
משואה אופיר
משואה אופיר
משואה אופיר. בגלל השירות של אימא בנח"ל
אימה קראה לה כך משום ששירתה בנח"ל במושב משואה בבקעת הירדן. "אני אחות רפואית קלינית בבית החולים הרצוג", סיפרה משואה. "בשנה האחרונה עבדתי במחלקת קורונה. אנחנו דור עשירי בארץ אז אנחנו מאוד מבינים את החשיבות של מדינת ישראל".
בשנים האחרונות שמות מסוג זה נפוצים פחות. מנתוני רשות האוכלוסין וההגירה עולה כי השם הכי נפוץ לתינוקות בנים יהודים ב-2020 היה אדם (1,306 תינוקות). אחריו 1,201 בשם יוסף, 1,029 עומר, 977 בשם דוד ו-975 אריאל.
השם הנפוץ ביותר שניתן בשנה זו עבור בנות הוא מרים (949 תינוקות), אחריו תמר (945) ואביגיל (912).
השם הנפוץ ביותר שניתן בשנת 2020 בכלל המגזרים הוא מוחמד, עם 1,915 תינוקות בשם זה.