בניו זילנד פורסמה הלילה (בין חמישי לשישי) התרעת צונאמי שנייה, אחרי שלוש רעידות אדמה חזקות שהיו מצפון למדינה, ממזרח לאי הצפוני שלה. אלפי תושבים באי הצפוני התבקשו להתפנות מהבתים. באזור החוף נשמעו אזעקות שמזהירות את התושבים מגלי צונאמי. בהמשך הוסרה אזהרת הצונאמי והתושבים התבקשו לחזור לבתיהם.
התרעת הצונאמי פורסמה אחרי רעש בעוצמה 8.1 (החזק ביותר בעולם מאז 2018) סמוך לאיי קרמדק המרוחקים, בעומק של 19 ק"מ. קודם לכן פקדו את האזור שתי רעידות אדמה חזקות נוספות, בעוצמה 7.4 ו-7.2, שהובילו לפרסום התרעת צונאמי שהוסרה מאז גם כן. הרעש הראשון היה אמנם במרחק כ-900 ק"מ מהשני, אך גם הוא היה ממזרח לאי הצפוני.

1 צפייה בגלריה
אחד ממוקדי הרעש בניו זילנד. שלוש רעידות אדמה חזקות ביממה
אחד ממוקדי הרעש בניו זילנד. שלוש רעידות אדמה חזקות ביממה
אחד ממוקדי הרעש בניו זילנד. שלוש רעידות אדמה חזקות ביממה
(צילום: EPA)
בעקבות רעידת האדמה השלישית הסוכנות של ניו זילנד לניהול מצבי חירום פרסמה אזהרה לאומית, ומסרה שאזרחים שנמצאים באזור החוף המזרחי באי הצפוני חייבים להתרחק לאזורים הרריים יותר. "אל תישארו בבית", ביקשה סוכנות החירום הלאומית מאותם אזרחים. בהמשך מסרה הסוכנות כי הגלים הגבוהים ביותר עברו, ולכן "כל האנשים שהתפנו יכולים לחזור לבתיהם".
יותר מ-60,000 תושבים העידו שהרגישו את הרעש בעוצמה 7.2, שהיה הקרוב ביותר לאי הצפוני של ניו זילנד. רבים מאותם תושבים תיארו את רעידת האדמה כ"קשה". לאחר מכן היו דיווחים על רעשי משנה באזור. עד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק בשלוש רעידות האדמה שהורגשו אתמול בניו זילנד. בעקבות הרעשים החזקים באוקיינוס השקט פורסמו אזהרות בכמה איים בהם הוואי, סמואה האמריקנית, טונגה, ונואטו ופיג'י.
פורסם לראשונה: 23:50, 04.03.21