2 צפייה בגלריה
מפקדת "אלון" של פיקוד העורף ברמלה
מפקדת "אלון" של פיקוד העורף ברמלה
מפקדת פיקוד העורף ברמלה. ארכיון
(צילום: AFP)
קצין בדרגת רב-סרן ששירת עד לאחרונה בבסיס מפקדת פיקוד העורף ברמלה נחשד בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות במשך חודשים בשתיים מהחיילות שהיו כפופות לו. המשטרה הצבאית סיימה את חקירת הקצין בן ה-43, והוא זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום. עם תחילת החקירה, שנפתחה בעקבות תלונת החיילות - אחת מהן קצינה בדרגת סגן - הושעה הקצין.
לפי החשד, הקצין נהג להטריד בשפה מינית בוטה במשך חודשים ארוכים לפחות שתי חיילות ששירתו תחתיו והיו כמחצית מגילו. במקביל להשעיה ולחשדות נגדו, הקצין החל בהליכי פרישה מהצבא, על רקע גילו במטרה להבטיח לו את תנאי הפנסיה, הגם שאלו יגיעו לו גם אם יורשע.
2 צפייה בגלריה
‏צה"ל פורס מחסומים בכבישים בעוטף עזה בעקבות התראה
‏צה"ל פורס מחסומים בכבישים בעוטף עזה בעקבות התראה
המשטרה הצבאית סיימה את חקירתה. ארכיון
(צילום: בראל אפרים)
לטענת מתלוננת מרכזית נגדו, ישנן חיילות נוספות שאותן הטריד מינית, אך אלו טרם התלוננו נגדו באופן רשמי. המתלוננת סיפרה לקרובי משפחתה כי "הקצין נהג להיכנס לחיי האינטימיים, נגע בי לעיתים כאשר עבר לידי ונישק אותי בעורף ובלחי. היו מצבים שבאמצע היום נכנסתי לפאניקה בגלל נוכחותו. הייתה חיילת שנחרדה לעשות עימו תורנות משותפת ואחרת הביע פחד מלנסוע איתו יחד".
בהתכתבות וואטסאפ בין הקצינה לקצין הוא כתב: "אני רואה אותך כל יום ויודע כמה שאת יפה. התגעגעתי אלייך.. אני רכושני כלפייך ואוהב אותך מאוד. מת עלייך!!". עוד ציינה המתלוננת כי גורמים רבים בבסיס ידעו על התנהגות הקצין אך העלימו עין. בעקבות הפרשייה הקצינה נאלצה לעבור לשרת ביחידה אחרת, מבצעית, וטופלה על ידי מרכז הסיוע הצה"לי לנפגעות תקיפה מינית.
"הקצין נגע בי ונישק אותי. נכנסתי לפאניקה בגלל נוכחותו. בבסיס ידעו על התנהלותו והעלימו עין"
הקצין לקח במסגרת חקירתו אחריות על ההטרדות המיניות, אך הכחיש כי ביצע מעשים מגונים בדמות נשיקה כלפי פקודה שלו. לדבריו, הוא גם מוכן לערוך עימות או בדיקת פוליגרף כדי לחזק את אמינות גרסתו. בקרוב יוכרע בפרקליטות הצבאית אם לסגור איתו עסקת טיעון או לנהל מולו משפט הוכחות.
עורכי דינו, אל"מ במיל' אשר הלפרין וסרן אמיר גונמן שמייצגים אותו מטעם הסניגוריה הצבאית, מסרו בתגובה: "הקצין שיתף פעולה במהלך החקירה ומסר את גרסתו ביחס לחשדות המיוחסים לו. הקצין טוען כי התמונה שהוצגה אינה מדויקת. עם העברת חומר החקירה יערך שימוע לבקשתו, בו תוצג התמונה המלאה ביחס לאירועים הנטענים".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "נגד קצין בדרגת רס"ן התנהלה חקירת מצ"ח בחשד לעבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית. לאחרונה הסתיימה החקירה והקצין זומן לשימוע לאור האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום. השימוע טרם נערך. בעקבות פתיחת החקירה הושעה הקצין מתפקידו".
גורמים צבאיים הוסיפו: "הקצין ביקש להשתחרר משירות בצה"ל, ובקשתו תיבחן על ידי הגורמים המוסמכים. מעבר לזימונו לשימוע, לא התנהל מול הקצין שום משא ומתן בעניין התיק כנגדו".
פורסם לראשונה: 13:33, 04.02.21