מפלגת תקווה חדשה מתקשה להמריא בסקרים, אך השר לשעבר זאב אלקין עדיין בטוח לדבריו שגדעון סער היחיד שיכול להקים ממשלה. בריאיון היום (שני) באולפן ynet אמר כי "אין לנו שום דיבור עם החרדים, אנחנו עסוקים בלשכנע את הבוחר להביא שינוי. אם לנתניהו לא יהיה 61 - כל השותפים שלו יעמדו בתור להיכנס לממשלה אלטרנטיבית".
לדברי אלקין, "אם לנתניהו ולבנט יהיה ביחד 61 אין שום דרך לשכנע אף אחד, כי הם ממשלה. זו תהיה ממשלה זוועתית שבה איתמר בן גביר מחזיק את נתניהו בגרון, ובסופו של דבר היא גם תתפרק כי היא לא תאפשר לנתניהו חוק צרפתי".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
אלקין תקף את בנט: "הביקורת שלו על נתניהו קטלנית ולא פחות קשה משלנו, אבל אז הוא אומר שהוא מוכן להסתדר באיזשהו משחק כסאות ולהישאר איתו. זה לא הולך ביחד. אם המצב הוא כמו שבנט אומר, הוא צריך לשנות ולא לעשות שוב אותו דבר. קול לבנט זה קול לממשלת נתניהו, וזה לא משהו שאנחנו נקים".
3 צפייה בגלריה
זאב אלקין בריאיון באולפן
זאב אלקין בריאיון באולפן
"ממשלה של נתניהו תהיה זוועתית, בן גביר יחזיק אותו בגרון". אלקין
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"רוצה להסתדר עם נתניהו באיזשהו משחק כסאות". בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר מכן דיבר אלקין על המועמד הנוסף לראשות הממשלה, יאיר לפיד, ואמר כי "נכון לעכשיו הוא גדול מאיתנו בסקרים, אבל הוא חסום לחלוטין כי אף מפלגה בימין - כולל בנט - לא מוכנה לשבת תחתיו. לפיד אומר בכל מקום שהוא רוצה ממשלה עם המשותפת, אבל אנחנו לא נהיה שם. לא נקים ממשלה עם טיבי. גם אם לפיד יביא 25 מנדטים הוא לא יכול להקים ממשלה כי אין לו עם מי".
אלקין גם התייחס למתיחה שבה החקיין אלעד כהן התקשר אליו וחיקה את אריה דרעי: "לקחתי את העניין בצורה ספורטיבית, התקשרתי לחקיין ובירכתי אותו. אני מכיר הרבה פוליטיקאים שאם היו מקליטים אותם בשיחה כזו של ארבע עיניים הם היו מצטערים על מה שאמרו. אם תיקח את מה שאמרתי שם, זה מה שאמרתי בכל מקום בשידור".
3 צפייה בגלריה
משה גפני ויעקב ליצמן בפגישה עם הנשיא
משה גפני ויעקב ליצמן בפגישה עם הנשיא
"כשהייתי יו"ר הקואליציה נתניהו לא היה שבוי לגמרי של החרדים". גפני וליצמן
(צילום: לע"מ)
"אנחנו אומרים לא מוחלט לכפייה דתית", הוסיף אלקין. "כל החיקוי הזה החל בגלל אמירה שלי שהמפלגות החרדיות לא יחזיקו אותנו בגרון. אנחנו באים עם תפיסת עולם מסודרת שאומרת לא לכפייה דתית וכן לפתרון עבור אזרחים שרוצים להסדיר את הזוגיות שלהם ולא לטוס לחו"ל בשביל זה".
כשעומת עם העובדה שישב בקואליציה אחת עם המפלגות החרדיות אמר אלקין: "כשהייתי יו"ר הקואליציה נתניהו לא היה שבוי לגמרי של החרדים. היה לו חופש תמרון והוא ידע לכפות על המפלגות החרדיות הצבעה על ברית זוגיות. השלב הראשון בברית הזוגיות אני העברתי, והחרדים הצביעו בעד. הם נלחמו ולא רצו אבל ידענו לא להיכנע להם. במצב הפוליטי הנוכחי, שהם השותפים היחידים של נתניהו, הוא נכנע להם בכל צעד. את המציאות הזו אנחנו רוצים להפסיק".
אתה מתחרט שלקחת את תיקי המים וההשכלה הגבוהה? "לא. יכולתי להיות שר האנרגיה, אבל אם הייתי עושה את זה יובל שטייניץ היה נשאר מחוץ לממשלה. הערכתי את התרומה שלו לקבינט וגם במשרד האנרגיה, אז מצאנו פתרון יצירתי. בחצי שנה שהייתי בתפקיד דאגתי לתקציבים כדי שמערכת ההשכלה הגבוהה תתפקד, והסטודנט לא חיכה עד ליום האחרון כדי לדעת מה קורה איתו. הגדלתי פי 3 את הסיוע לסטודנטים, מ-400 מיליון שקל למיליארד וחצי. ראש התאגדות הסטודנטים הודה לי".
"המשרד להשכלה גבוהה קיים ב-30 מדינות מערביות", הוסיף אלקין. "לדעתי בכל אופן הוא צריך להיות מחובר למשרד המדע. אבל אני לא מצטער, כי אם לא הייתי לוקח אחריות סטודנטים לא היו מקבלים אגורה סיוע מהמדינה".