חבר מרכז הליכוד שלומי וקנין תקף היום (ה') בחריפות את הציונות הדתית, שלשיטתו "מפילה לדורותיה את ממשלות הימין". אחרי שראשי הציונות הדתית הבהירו כמה פעמים כי לא ייתנו את ידם לממשלת ימין שתיתמך על ידי מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, התעמת וקנין עם ח"כ שמחה רוטמן באולפן ynet ואמר לו: "אתם הנזק הכי גדול למדינת ישראל, ואנחנו נבוא איתכם חשבון".
ח"כ רוטמן תקף בדבריו את יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער, וציין כי "השאלה היחידה שטורדת את מנוחתי ואולי את מנוחת הצופים בחודש האחרון היא כיצד מוכנים לקחת את מדינת ישראל ולשים אותה בכאוס פוליטי ולתת את ישראל בידיו של עבאס, העיקר לא לשבת עם שנוא נפשם".
וקנין, שהצהיר כי למרות השתייכותו לליכוד החליט לשמוע בעצת ראש הממשלה בנימין נתניהו ולסייע לציונות הדתית לעבור את אחוז החסימה, התפרץ על רוטמן: "מאז קום המדינה ועד היום, מי שהפיל את זה הימין ואתם - הציונות הדתית. אני מצטער שבחרתי בכם, אתם בונים התנחלויות והורסים את מדינת ישראל. אתם בונים מאחזים והורסים את הליכוד".
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' שלומי וקנין
בצלאל סמוטריץ' שלומי וקנין
סמוטריץ' ווקנין
(צילום: אבי מועלם, אבי חי)
חבר מרכז הליכוד המשיך: "בחרתי בכם כי ראש הממשלה שלי רצה שתעברו את אחוז החסימה. מיום שהוקמתם פירקתם את המדינה ופירקתם את הליכוד". רוטמן: "בעיניי זה מזעזע. לשיטתך, הצבעת למפלגה שבאופן עקבי ושיטתי מפרקת את המדינה רק כי ביבי אמר? אני מתנגד לפולחן האישיות הזה".
וקנין: "חשבתי שתבואו ותירתמו איתנו. נשארתם אותם בוגדנים מתקופת 'התחיה' כשהפלתם את יצחק שמיר. אתה ממשיכו של חנן פורת שהוריד את נתניהו ב-99'. כשיפנו אתכם מהיישובים, אני הולך ללמוד גיטרה ולשמוח עם עם ישראל, שיזרקו אתכם לכל הרוחות. אין לכם שום אידיאולוגיה, אתם חבורת אינטרסנטים".

"לא ניתן לאף אחד לתקוע טריז"

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לעימות: "אין לי ספק שהמתלהם שהוצג היום כחבר מרכז ליכוד, תקף את ההתיישבות והמתיישבים, ואיים בטיפשות לשמוח בפינוי יישובים חלילה, לא מייצג את הרוב המוחלט של הליכודניקים, שהם אחים ואנשים אידיאליסטים ואוהבי הארץ מצד עצמם ולא כי הם עושים טובה למישהו".
הוא הוסיף: "מפעל ההתיישבות הוא לא של המתיישבים, ותמיכה בו היא מעשה ציוני ולא טובה אישית או ציבורית. המתיישבים הם שליחי עם ישראל כולו והמחנה הלאומי ליישב את הארץ ולפתח אותה. הגירוש, לדוגמה, היה אסון למדינה ולציונות ואף אחד לא עשה טובה למתיישבי גוש קטיף כשהוא התגייס למאבק נגדו. להפך, מתיישבי גוש קטיף היו חגורת הביטחון של ישראל".
"המחנה הלאומי מבוסס על מכנה משותף ערכי רחב שמייצר שותפות ציבורית ופוליטית בין מרכיביו. מותר שיהיו מחלוקות בין השותפים, גם על ערכים וגם על הדרך לממש אותם בסבך המציאות המורכבת, אבל לא ניתן לאף אחד לתקוע טריז בין החלקים השונים המרכיבים את המחנה שלנו, ולחרחר ריב, מדון ושנאות חלילה ולפרק אותנו מבפנים. בעזרת השם נצליח עוד להקים ממשלת ימין על מלא, ואם חלילה לא - נצעד יחדיו בראש מורם לאופוזיציה ונחזור מהר מאוד ביחד לשלטון".