עשרות בני אדם השתתפו אתמול (שבת) בקטטה שהתפתחה בכפר סולם הסמוך לעפולה. המשתתפים, שנחלקו לשתי קבוצות, ירו כמות גדולה של זיקוקי דינור והניפו קרשים, אולם לא היו נפגעים באירוע. המשטרה עצרה 10 חשודים במעורבות בקטטה. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
4 צפייה בגלריה
אמש קטטה אלימה בכפר סולם
אמש קטטה אלימה בכפר סולם
יורים זיקוקים
במשטרה חושדים כי הרקע לקטטה הוא נזק שנגרם בתאונת דרכים, ותושבת הכפר סיפרה ל-ynet על הפחד למשמע קולות הזיקוקים. "זה היה חמור מאוד וכמעט נגמר ברצח", אמרה. "אני לא מבינה איך מגיעים להתנהגות כזו בגלל שטויות. היו יכולים לסגור את הסכסוך בצורה יפה וטובה, ובלי אלימות. מה יעשו אם מישהו ייהרג או ייפצע קשה?".
היא הוסיפה שמעולם לא חשבה שתראה אלימות כזו בכפר מגוריה. "ראיתי קטטות עם זיקוקים ביישובים אחרים, אבל לא ציפיתי שזה יגיע גם ליישוב שלי. נשארנו בחדר סגור כי פחדנו לשבת בסלון".
4 צפייה בגלריה
אמש קטטה אלימה בכפר סולם
אמש קטטה אלימה בכפר סולם
אחד המעורבים עם קרש בידו
תושב אחר תהה לגבי אירועי האלימות החוזרים בחברה הערבית. "הדרך הזו תביא לנו רק עוד בעיות, סכסוכים ותוצאות קשות. נמאס לנו לחיות במצב הזה", אמר. "הגיע הזמן למגר את תופעת האלימות ולעודד מאבק ציבורי צודק שיביא לנו חיים טובים וביטחון אישי".
מהמשטרה נמסר: "מיד עם קבלת ההודעה על קטטה בכפר סולם כוח משטרתי גדול בליווי שוטרי יס"מ ולוחמי מג"ב הוזנק למקום והשתלט על הקטטה תוך זמן קצר. 10 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בקטטה. כל העצורים הובאו לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. במסגרת חקירה זו צפויים מעצרים נוספים, כוח משטרתי נשאר במקום להרגעת הרוחות".