"ניידת בלשי המשטרה התנגשה בי חזיתית בכוונה, הם ניסו להרוג אותי", כך טען היום (שישי) מרק מרוז, בן 31 מהרצליה, שנפצע באורח בינוני בתאונת דרכים בהרצליה בעת שרכב על אופניו. המשטרה טענה מנגד כי מרוז העלה את חשדם של הבלשים.
3 צפייה בגלריה
ניידת בלשים פגעה ברוכב אופניים
ניידת בלשים פגעה ברוכב אופניים
זירת התאונה בהרצליה
(באדיבות מרק מרוז)
האירוע התרחש ביום שלישי. מרוז רכב על אופניו החשמליים מכפר שמריהו לכיוון הרצליה כשהבחין ברכב לבן שנוסע במהירות. "הוא עשה פרסה על אי תנועה ואז הגיע מולי, חסם אותי וממש התנגש בי עם צד הרכב בחזית האופניים. מעוצמת הפגיעה עפתי על גדר תיל ונפצעתי".
"במקום לעזור לי הבלשים ירדו מהניידת הסמויה, כפתו אותי באזיקים בידיים וברגלים ועשו חיפוש על גופי לעיני אנשים שהיו במקום", סיפר מרוז. "כשאמבולנס מד"א הגיע החובשים החלו לטפל בי תוך שהבלשים משגיחים שלא אברח. לאמבולנס הצטרף בלש וכך פינו אותי לבית חולים שם דאגו שאהיה קשור למיטה באזיקים. בהמשך באופן פתאומי הם הגיעו, הסירו את האזיקים ונעלמו מבית חולים. לא חקרו אותי בכלל, פשוט נעלמו".

3 צפייה בגלריה
ניידת בלשים פגעה ברוכב אופניים
ניידת בלשים פגעה ברוכב אופניים
מרק מרוז בבית החולים
(באדיבות מרק מרוז)

מרוז סיפר כי אושפז בבית חולים עם פגיעות בחוליות ושברים, בין היתר בכתף, ועם תפרים בראש. "היום אני בבית חולים ועובר בדיקות. המשטרה מחפשת אותי כבר הרבה זמן אבל האירוע הזה הוא חציית גבול. הם פשוט התנגשו בי חזיתית בכוונה. רצו להרוג אותי. היום חגגתי יום הולדת 31, איזו מתנה קיבלתי מהם".
עו"ד ניר דוד שמייצג את מרוז, אמר כי "שוב אנחנו נתקלים באלימות ברברית ומשולחת כל רסן מצד שוטרים פורעי חוק. אין ספק כי התנהלות זו מערערת את אמון הציבור במשטרה. אני מצפה כי המחלקה לחקירות שוטרים תפעל לנכש עשבים שוטים מקרב המשטרה ובכוונתי לפעול כי הדין ימוצה עימם במלוא חומרתו".
3 צפייה בגלריה
עו"ד ניר דוד
עו"ד ניר דוד
עו"ד ניר דוד
(צילום: ירון ברנר )
מהמשטרה נמסר בתגובה: "החשוד התבקש לעצור לבדיקה לאחר שהעלה את חשדם של הבלשים שהיו בפעילות נגד סחר בסמים. בתגובה החל להימלט על אופניו כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ומסכן את משתמשי הדרך האחרים. בשלב מסוים, בעת שנסע במהירות מופרזת, איבד שליטה והתנגש ברכב. הוא נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים, שבסיומו שוחרר וזומן להמשך חקירה בתחנה".