שלושה אחים מרצועת עזה שיצאו בסירת דייגים נורו בידי צבא מצרים בלילה שבין חמישי לשישי ולא שבו. שניים מהם נהרגו והשלישי נפצע ונתפס בידי צבא מצרים.
2 צפייה בגלריה
הדייגים
הדייגים
האחים הדייגים שנורו
מסיבה שאינה ידועה עדיין פתח הצבא המצרי באש לעבר סירת הדייגים. מאז נותק הקשר עם השלושה וברצועת עזה הכריזו עליהם כנעדרים. משפחתם של הדייגים פתחה בקמפיין שנועד להבין מה עלה בגורלם משום ששלטונות מצרים לא מיהרו למסור מידע בנוגע לגורלם של השלושה.
הערב, כמעט שתי יממות אחרי התקרית, הודיעו השלטונות המצריים כי שניים מהאחים הדייגים ממשפחת זעזוע נהרגו מאש הצבא והשלישי נפצע ומוחזק בידיהם. שעות ספורות אחרי ההודעה שהועברה לממשל חמאס בעזה, העבירו המצרים את הגופות לשטח הרצועה. הדייג השלישי שנפצע נמצא עדיין בידי מצרים ולא ברור אם ישתחרר או ייעצר כשיחלים מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
הדייגים
הדייגים
קמפיין ברצועת מציג את ההבדל בין היחס לדייגים מצרים שמוחזרים בחיים לבין דייגים פלסטינים שנורים למוות (תמונות ארכיון)
ברצועת עזה סוערות הרוחות בנוגע ליחס של צבא מצרים לדייגים מרצועת עזה משום שזו אינה הפעם הראשונה שבה יורה הצבא המצרי והורג בלב ים פלסטינים שמוגדרים ברצועת עזה כדייגים.
חמאס גינה את הירי של הצבא המצרי וכך גם הג'יהאד האיסלאמי. איגוד הדייגים העזתי הודיע שכל הדייגים ברצועת עזה ישביתו את עבודתם עד יום שני במחאה על הריגת שני הדייגים. ברצועה נפתח קמפיין שתוקף את המדיניות המצרית נגד היחס לדייגים העזתים בהשוואה לטיפול בעזה שניתן לדייגים מצרים שנסחפו לשטח הרצועה והוחזרו אחרי שקיבלו טיפול נאות.
נסיבות התקרית אינן ידועות, אולם חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנצלים את הגבול הימי בין רצועת עזה למצרים להברחות נשק ואמצעי לחימה. בעבר נתפסו כמה פעמים בידי ישראל ובידי מצרים כלי שייט שהתחזו לסירות דיג שבהן הוברחו כלי נשק ממצרים לעזה.