פלסטיני מאזור ג'נין נעצר היום (ה') בחשד לרצח אסתר הורגן (52) ז"ל מטל מנשה שנרצחה כשיצאה לריצה ביער ריחן ליד יישוב מגוריה. בפעילות המודיעינית והמבצעית המאומצת לקחו חלק שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/ימ"מ וצה"ל. החשוד הועבר לחקירה שב"כ ויתר פרטי החקירה חוסים תחת צו איסור פרסום. על פי הערכה ראשונית, החשוד פעל כמפגע בודד ולא מטעם ארגון שעמד מאחוריו.
בעלה של הורגן, בנימין, אמר בתגובה: "התבשרתי עכשיו על ידי שב"כ שנעצר חשוד. אנחנו כמובן מחזקים את ידיהם, הייתי בטוח שזה יגיע במוקדם או במאוחר. אנחנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומערכת המשפט, וכמובן מצפים שהדין ימוצה עד תום עם הרוצח הנתעב. אנחנו נתרכז בעשייה שלנו, להוסיף אור".

3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
מפה
מפה
(צילום: google maps)
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הגיע היום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לנחם את משפחת הורגן. במהלך הביקור הדגיש בנימין הורגן בפני הנשיא כי המשפחה לא מעוניינת בנקמה וכי נחמתה תהיה באישור בנייה נוספת עד כדי הכפלת היישוב.
דגן הוסיף: "מכאן, מבית משפחת הורגן ששכלה את היקר לה מכל ברצח מזעזע שאין שני לו, אני קורא לכל מנהיגי המדינה לתמוך בהרחבת היישוב טל מנשה ובבנייה בכל יהודה ושומרון".

3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן
הורגן, אם לשישה, יצאה ביום ראשון בסביבות השעה 13:00 בצהריים לריצה בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין. בערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי הסריקה שכללו יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, בהם רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה, החלו בחיפושים אחריה.
בסביבות השעה 01:00 בלילה היא נמצאה על ידי אחת מיחידות הסריקה, ללא רוח חיים, כשגולגולתה מרוסקת. צוות מד"א קבע את מותה במקום. מסימנים ראשונים בזירה עלה חשד כי הרוצח רוצץ את גולגולתה עם סלע או עם אבן גדולה - ונמלט.
לפני הרצח היא תועדה נכנסת אל השמורה שממנה לא חזרה. היא הותירה אחריה בעל ושישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם, בן 13, חגג בר מצווה רק לפני כשלושה חודשים.