אתמול (שבת) נפתחו בחגיגיות 277 בתי ספר ברצועה. טרם פתיחתם, עסקו מאות עובדים בחיטוי וניקוי בתי הספר והכיתות כדי לעמוד בתנאי הסף הנדרשים למניעת התפרצות הנגיף. חלק מבתי הספר ברצועה הוסבו בחודשים האחרונים למרכזי בידוד, שעתה יועתקו למתקנים חדשים בשל החזרה ללימודים. גם התלמידים יהיו מחויבים בעמידה בנהלים הנוקשים.
4 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בעזה
פתיחת שנת הלימודים בעזה
שבו ללימודים לאחר כמעט חצי שנה. פתיחת שנת הלימודים בעזה
(צילום: EPA)

4 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בעזה
פתיחת שנת הלימודים בעזה
(צילום: רויטרס)
משרד החינוך בעזה הפסיק בדומה למשרדי חינוך במקומות רבים בעולם את הלימודים בבתי הספר בעת תחילת הגל הראשון של וירוס הקורונה, זאת במטרה למנוע את התפשטותו. אלא שבזמן שבמרבית המקומות שבו לספסל הלימודים – ברצועת עזה המשיכו עם הנהלים המחמירים, ומערכת החינוך לא פעלה במשך כמעט חצי שנה.
התלמידים ילמדו בקבוצות (קפסולות) ביום לימודים מקוצר שיימשך ארבע שעות בלבד בין 11:00-07:00. בהפסקות יידרשו להישאר בכיתות בהשגחה של איש חינוך.
שנת הלימודים תיפתח במרתון שמטרתו להשלים את הפער שנוצר מסיום שנת הלימודים הקודמת בחודש מרץ. סוכנות אונר"א של האו"ם הודיעה כי תסייע למשפחות ותחלק לתלמידים ציוד ללימודים.
בגדה המערבית עוד לא החלה שנת הלימודים מאז שהופסקה גם היא במרץ, למרות שבניגוד לעזה, ברשות הפלסטינית השתמשו בכלים של למידה מרחוק במהלך החודשים האחרונים. שנת הלימודים צפויה להיפתח ב-6 בספטמבר.