התפתחות דרמטית בפרשת קצין המשטרה שחשוד בהצבת מצלמות בחדרן של שוטרות: בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) התברר כי הקצין מחזיק תמונות כבר שנתיים, ותלונות שהגיעו למפקדיו בנושא לא דווחו. בעקבות כך, זומן קצין בכיר בדרגת סגן-ניצב לחקירה במח"ש בחשד לאי דיווח. הפרשה נחשפה ב-ynet בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרת
המפקדים ידעו ולא דיווחו. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החקירה נפתחה לאחר ששוטרת בשירות חובה מאזור ירושלים התלוננה על כך שגילתה מצלמה בחדר המגורים שלה בבסיס משטרה במרכז. כעבור זמן קצר הצליחה מח"ש לעלות על עקבותיו של הקצין ולעצור אותו. הקצין טען להגנתו כי הציב את המצלמה כי ביקש להגן על אחת השוטרות.
בחיפוש בביתו של הקצין גילו החוקרים עוד טלפון וכרטיס זיכרון ובו תמונות של שוטרת אחרת בעירום, כאשר חלק מהתמונות העידו כי מצלמה נוספת הוצבה באזור המקלחות של השוטרות. חלק מהת
מונות העידו כי הקצין צילם את שוטרות בסתר במשך שנתיים לפחות.
2 צפייה בגלריה
קצין בכיר אישר את גרסת השוטרות. ארכיון
קצין בכיר אישר את גרסת השוטרות. ארכיון
קצין בכיר אישר את גרסת השוטרות. ארכיון
(צילום: אלי מנדלבאום)
התפתחות נוספת בפרשה התרחשה בימים האחרונים. במח"ש גבו עדויות משוטרות נוספות ופקודות שהיו במגע עם הקצין ואלה סיפרו כי כבר התריעו על התנהגותו. הן העידו כי היה נכנס לחדרן, מחטט במגירות התחתונים שלהן ומעיר להן הערות סקסיסטיות.
לתדהמת חוקרי מח"ש, הפיקוד הבכיר לא עשה דבר עם התלונות של השוטרות לאורך זמן. רק פעם אחת, זימן אותו מפקדו בדרגת סגן-ניצב ל"שיחה קשה", שמשום מה גם לא תועדה.
הקצין הבכיר זומן גם הוא לחקירה באזהרה במח"ש בחשד לאי דיווח על המקרים. הוא אישר את גרסת השוטרות שהתלוננו וטען כי אף קיים שיחת אזהרה עם הקצין, אך לא ידע להסביר מדוע לא הוציא זיכרון דברים בעניין ומדוע לא דיווח למח"ש.