3 צפייה בגלריה
בתים של יהודים בשכונת סילוואן מזרח ירושלים
בתים של יהודים בשכונת סילוואן מזרח ירושלים
אחד הבתים שנרכשו בסילוואן
( צילום: המערכת)
קבוצה של יהודים נכנסה הבוקר (יום ה') למתחמי מגורים חדשים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. בהתיישבות במזרח העיר הביעו סיפוק מהמהלך, ומנגד אמרו ב"שלום עכשיו" כי "ההתנחלות בלב השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים היא מכה קשה לסיכוי לשלום".
עמותת "עטרת כהנים" עומדת מאחורי רכישת ארבעת מתחמי ההתיישבות החדשים בשכונה שנמצאת מעבר לקו הירוק. למתחמים צפויות להיכנס 15 משפחות יהודיות, שיצטרפו ל-75 משפחות בעיר דוד הסמוכה, ל-22 משפחות בשכונת התימנים ולעוד 100 משפחות בשכונת מעלה הזיתים.
העמותה שפועלת ליישוב יהודים באזור העיר העתיקה ובמזרח ירושלים החלה כבר ב-1996 עם הקמת שכונת מעלה הזיתים, והמשיכה ב-2004 כשהחלה בהקמת התיישבות בכפר התימנים. בעמותה ציינו כי המתחמים החדשים יוצרים רצף התיישבות וחיבור בין מעלה הזיתים, כפר התימנים ועיר דוד.
3 צפייה בגלריה
מפת ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים
מפת ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים
מפת ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים
(צילום: שלום עכשיו)
"בניינה וגאולתה של ירושלים דווקא ביום שעם ישראל מציין את זכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה, הם התשובה הציונית ההולמת והברורה לכל מי שמבקש לפגוע גם היום בחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל ושל העם היהודי בארץ ובעולם", אמר גורם בכיר בהתיישבות במזרח ירושלים. "את המסר אנחנו מחויבים להעביר גם באמצעות מעשים, ומעשה גאולתה של ירושלים הוא המסר הברור והראוי ביותר".
דאוד סיאם, שמתגורר בסילוואן, אמר ל-ynet: "אם הבנייה הייתה חוקית - הייתי אומר 'אהלן וסהלן' ליהודים. והם עוד עושים את זה ביום השואה, הם לא מכבדים את עצמם. הם קנו את האדמה מסוחר סמים בכלל ומעודדים את הסמים בשכונה. מדובר בבנייה לא חוקית. אם ערבים היו בונים - ישר היו הורסים את הבתים. 'עטרת כהנים' לא שילמו אגורה אחת לעיריית ירושלים, לנו מוציאים את הנשמה. צריך להוריד את הבניינים האלה".
3 צפייה בגלריה
בתים של יהודים בשכונת סילוואן מזרח ירושלים
בתים של יהודים בשכונת סילוואן מזרח ירושלים
תושב סילוואן: "מדובר בבנייה לא חוקית"
( צילום: המערכת)
ב"שלום עכשיו" אמרו כי כניסת היהודים לשכונה עלולה להוביל להגברת האלימות. "זו לא רק פרובוקציה שפוגעת במרקם החיים העדין בירושלים ומגדילה את החיכוך ואת האלימות, אלא מכה קשה לסיכוי לשלום. המתנחלים ממשיכים לנסות לשנות את המרחב הציבורי במזרח ירושלים ולהפוך אותו ליהודי וישראלי עד שיהיה קשה מאוד להגיע לפשרה של שתי בירות לשתי מדינות בירושלים.
"מדובר בהתנחלות חדשה גדולה מאוד, עם פוטנציאל לעשרות מתנחלים באזור שעד כה לא היו בו מתנחלים. בשנים האחרונות הצליחו מתנחלים להרחיב באופן משמעותי את הנוכחות הישראלית בלב סילוואן מתוך מטרה לחבר בין נקודות ההתנחלות מהעיר העתיקה, דרך ואדי חילווה, בטן אלהווא לכיוון ראס אל-עמוד והר הזיתים".