2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
משלוח של חיסוני פייזר בנתב"ג. ארכיון
(צילום: שמוליק דודפור)
משרד החוץ ומשרד הבריאות מכינים בימים אלו מתווה שיאפשר משלוח חיסוני קורונה של חברת פייזר לקונסוליה הישראלית בניו יורק כדי לחסן את השליחים הישראלים בארצות הברית. לפי המתווה המתוכנן, החיסונים ישלחו בעוד כשבוע מהארץ לניו יורק ושליחי המדינה בארה"ב (מהשגרירות בוושינגטון ושמונה הקונסוליות הכלליות) יגיעו לניו יורק על מנת להתחסן.
בסך הכל מדובר על כ-500 שליחים ממשרדי הממשלה השונים ובני משפחותיהם שיחוסנו במבצע המתוכנן. לאחר שלושה שבועות תגיע כמות נוספת של חיסונים לביצוע החיסון השני. תחילה תוכנן לחסן 2,000 שליחים, אך המתווה הנוכחי לא יכלול את שליחי המוסדות הציוניים שעדיין לא ברור כיצד יתחסנו.
2 צפייה בגלריה
משלוח משאיות חיסון חיסונים קורונה פייזר מישיגן קלמזו
משלוח משאיות חיסון חיסונים קורונה פייזר מישיגן קלמזו
חיסוני פייזר
(צילום: AP)
בשבועות האחרונים זעמו השליחים הישראלים על העיכוב בהגעת החיסונים, בין היתר על רקע משלוחי החיסונים למדינות אחרות ללא ידיעת הקבינט. "לא ברור מדוע משרד הבריאות מעדיף את הפלסטינים והונדורס על פנינו", אמר אחד השליחים ל-ynet. שליח מטעם משרד הביטחון סיפר כי "עצם המשלוח של חיסונים להונדורס וגואטמאלה מתסכל מאוד, במיוחד כשבאותה שעה לא נמצא פתרון דומה לחיסון הדיפלומטים והשליחים בארצות הברית".
עד כה חוסנו מאות שליחים מהשגרירויות ישראל באפריקה, אירופה, אסיה, הודו והמזרח התיכון שהגיעו לישראל בטיסות חיסון ייעודיות. המתווה של ניו יורק, שקודם במסגרת החלטת הממשלה שיזם שר החוץ גבי אשכנזי, יילמד ואם יתאפשר ליישמו לפי הדרישות הרפואיות הקפדניות, הוא יצא לפועל גם בנציגויות אחרות בחו"ל.