כך נראית שגרת הפשיעה ביישובים הערביים: מצלמת אבטחה שהוצבה ברחוב בעיר עראבה שבגליל תיעדה הבוקר (יום ד') ירי של שני רעולי פנים בנהג שיצא ממכוניתו. בסרטון נראים השניים מגיעים במכונית ואחד מהם יורה בקורבן מטווח קצר. הוא ניסה להימלט, אולם אחד מרעולי הפנים יצא מהמכונית, רדף אחריו וירה בו שוב. הקורבן נפצע באורח בינוני.
במקביל נורה היום גם מנהל אגף האכיפה בעיריית נצרת. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים האנגלי שבעיר כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו התחתון. המשטרה בודקת אם הרקע קשור לעבודתו. טרם נעצרו חשודים. העירייה הכריזה על שביתה מחר כאות הזדהות עם מנהל האגף.
1 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
מתוך תיעוד הירי בעראבה, הבוקר
ביישוב הבדואי תל שבע בנגב נורה צעיר (22) ונפצע באורח בינוני. הוא טופל על ידי מד"א ופונה לבית חולים.
אמש נפצע תושב שפרעם בשנות ה-30 לחייו מירי של אלמונים לחצר בית שבה שהה. הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. הקורבן הוא תושב נצרת הנמצא במעצר בית.
בתקרית ירי באזור התעשייה ברהט נפצעו אמש שני גברים – אחד באורח קשה והשני בינוני. הם פונו על ידי מד"א לבית חולים סורוקה בבאר שבע.
בשעות הלילה הובאו למרכז הרפואי לגליל שלושה תושבי בית ג'ן שבגליל עם פצעי דקירה בפלג גופם העליון. השלושה - בן 23 במצב בינוני ובני 26 ו-19 במצב קל -נפצעו ככל הנראה בקטטה ביישוב.
מפלגת רע"מ שנכנסה לממשלה החדשה הציבה בראש מטרותיה שינוי סדר עדיפויות וקידום המאבק בפשיעה ביישובים הערביים. תושבי היישובים שבהם התרחשו כמה מהאירועים לעיל אמרו בשיחות עם ynet: "אנחנו מחכים לממשלה החדשה כדי לראות אם היא תצליח לחסל את הפשיעה".
תושבת רהט נשמעה פחות אופטימית: "אני לא יודעת מתי יסיימו את הסכסוכים. באופן אישי אני מפחדת לקחת את הילדים שלי לבית הספר או לקניות. הירי מתבצע גם בלילה וגם ביום. כלום לא מתקדם. כולנו בסכנת חיים. אני בעד שהמשטרה תעצור הפושעים ותעניש אותם לפני שירצחו גם אותנו".
עבד אל-לטיף מחמוד, תושב נצרת, הוסיף: "הפשיעה והאלימות בחברה הערבית מאוד מדאיגה. שנים רבות אין הצלחה בעצירה של התופעה. אם הממשלה החדשה לא תצליח, אז היא תהיה יותר כושלת מהממשלה הקודמת".