יו"ר מפלגת העבודה אישר כי הוא מתמודד על נשיאות המדינה. בריאיון לגלי צה"ל אמר הבוקר (יום ה') שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ כי "אם יש תפקיד שהייתי יכול לתרום בו למדינת ישראל זה תפקיד נשיא המדינה. יש שסעים וקרעים ומתח עצום בעם ישראל. דבר אחד שלא יכולים לקחת ממני זה את הדוגמה האישית שלי ואת העובדה שכל חיי כל מה שעשיתי היה מתוך ניקיון כפיים וראיית הציבור".
"אני יכול לתרום את תרומתי למדינת ישראל, בוודאי אחרי כל כך הרבה שנים במערכת הפוליטית", אמר השר פרץ על האפשרות שיחליף את הנשיא ראובן (רובי) ריבלין שיסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה. "אני יכול ליצור הידברות גם עם החרדים, גם עם החילונים, גם עם הימנים, גם עם השמאלנים. כולם יכולים להעריך את עמדותיי, גם אלה שמתנגדים לעמדותיי".
1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
רץ לנשיאות, עמיר פרץ
(צילום: משי בן עמי)
בנוגע להתמודדות האפשרית של הזמר יהורם גאון, אמר פרץ: "יהיו עוד הרבה מועמדים טובים וראויים. כל מי שיכול לתרום לעם ולמדינה בימים של פלגנות והסתה מצד לצד. החשש שלי הוא ממערכת הבחירות הקרובה שיכולה להוביל למלחמת אחים".
פרץ נשאל לגבי המועמדים האפשריים הנוספים, ובהם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג וכלת פרס ישראל מרים פרץ, ששכלה שני בנים. "ראית פעם משהו שקיבלתי במתנה?", ענה פרץ. "ראית מערכה שהייתה קלה לי? כל חיי, מאז שהייתי ילד במעברה, בסמטאות העוני והאלימות, כך גדלתי כל חיי, כך התחשלתי - אבל המשכתי לשמור על האמינות שלי ועל ערך האדם כדבר מרכזי לנגד עיניי. אני מקווה שזה ישרת אותי בהתמודדות הזו".
כבר בריאיון באוגוסט לאולפן ynet אמר למעשה פרץ כי הוא צפוי להתמודד לתפקיד. "כשאני פוגש חבר כנסת, בניתוח הפוליטי, אני גם שם בפניו את האפשרות שכשיגיע רגע המועמדות לנשיאות, אני אהיה אחד המועמדים. כרגע אני עוסק מבוקר עד ערב בנושא הטיפול בכלכלה הישראלית. אני חושב שיש לי אפשרות לתרום תרומה עצומה לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית, אבל יש סדר עדיפויות וכל דבר בעיתו".


היום התייחס יו"ר הסוכנות היהודית ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, לאפשרות שגם הוא יתמודד לנשיאות. "אני באמת ובתמים מכבד מאוד כל מי שמעוניין להתמודד וחושב שזה בהחלט תפקיד חשוב ונכבד במדינה ובעם ישראל. אני חושב שנכון וראוי לחכות ולראות מיהו הגוף הבוחר, איזו כנסת תהיה", אמר הרצוג.
הרצוג הוסיף כי "זה לא סוד שהשם שלי מוזכר מזה שנים ארוכות בהקשר הזה. ובכל זאת, אני אומר לך ,אנחנו אנשים מפוכחים, אתה חי בסביבה הפוליטית. נחכה לראות איזו כנסת תהיה, ניתן לזה כמה חודשים ונחליט".