חוליית מתנקשים הצמידה מכשיר איתור לרכב הקורבנות - והפתיעה אותם באזור הפסטורלי: המשטרה הודיעה היום (ה') כי פענחה את הרצח של שלושת הגברים שנמצאו ירויים וללא רוח חיים בדרך עפר סמוך לשמורת תל דן בצפון בתחילת נובמבר האחרון. אחד המעורבים בירי הואשם ברצח, שניים אחרים יואשמו במתן אמצעי לביצוע עבירה, ושניים נוספים שוחררו בגלל חוסר ראיות נגדם.
חקירה של היחידה המרכזית במחוז צפון העלתה כי שלושת הקורבנות ושלושת חבריהם התארגנו בשבת 31 באוקטובר לטיול שטח וציד דורבנים בלתי חוקי בשטחים הסובבים לשמורה בגליל העליון. השישה נסעו בשני כלי רכב - טויוטה לנד קרוזר ויונדאי טוסון - ולא ידעו כי במשך כמה ימים היו על הכוונת של חוליית המתנקשים שהצמידה לאחד מכלי הרכב מתקן מעקב לווייני.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
זירת הרצח סמוך לשמורת תל דן
(צילום: דוברות המשטרה)
סמוך ל-1:00 בלילה, הגיח מולם במעמקי השטח אחד מכלי הרכב של המתנקשים וחסם את דרכם. רעולי פנים יצאו מהרכב והחלו לירות ביושבי רכב הקורבנות באקדחיהם. שניים מיושבי המושב האחורי של הלנד קרוזר ואחד מנוסעי היונדאי הצליחו להימלט.
ראמי אבו זלאם (41) מהיישוב ג'דיידה-מכר, סהיר חסן (38) מהיישוב סאג'ור וחאמד חוסין (23) מהיישוב בענה נמצאו מתים בזירה. שניים מהם ירויים ברכב הלנד קרוזר. הנרצח השלישי, שניסה להימלט מהירי, אותר בזירה רק לאחר כשעה.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
אחד האקדחים ששימש את החוליה
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
זירת הרצח המשולש שארבע בתל דן בנובמבר
המעורבים הציתו את רכבם
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות הרצח המשולש פתחו חוקרי היחידה המרכזית בחקירה נרחבת לאיתור חשודים. במהלך החקירה התברר כי המתנקשים שהיו מצוידים בשני אקדחים, הצמידו כאמור לאחד מכלי הרכב של הקורבנות מכשיר איתור, וכך יכלו לדעת בכל רגע היכן הם נמצאים ולהפתיע אותם במקום מבודד.
בחקירה התברר עוד כי המתנקשים, שנסעו ברכב גנוב מסוג יונדאי קונה עם לוחיות זיהוי מזויפות, הציתו את הרכב אחרי הירי, ונאספו על ידי רכב מילוט מסוג קיה פורטה שהושכר באום אל פחם והוחזר לאחר מכן לחברת ההשכרה.
חמישה גברים נעצרו בחשד למעורבות בתכנון וביצוע הרצח ועדיין מתנהל מצוד אחר חשוד שישי. במקביל נתפסו כלי הנשק ששימשו לירי. עוד התברר כי שלושה מהחשודים שמתגוררים ביישוב בענה - עברו לדירת מסתור בקריית אתא עד שנתפסו על ידי בלשי המשטרה. שלושת האחרים הם תושבי היישוב סאג'ור.
5 צפייה בגלריה
הנאשם ברצח המשולש בשמורת תל דן אחמד בכרי
הנאשם ברצח המשולש בשמורת תל דן אחמד בכרי
אחמד בכרי. הנאשם ברצח
אחמד בכרי (25), תושב בענה, הואשם הבוקר בבית המשפט המחוזי בנצרת בשלושה מעשי רצח ושלושה ניסיונות לרצח, עבירות בנשק, הצתה ושיבוש מהלכי משפט. שני מעורבים נוספים יואשמו כאמור בימים הקרובים, שניים אחרים שוחררו ובמקביל מתנהל מצוד אחר החשוד השישי.
לפי כתב האישום, שהוגש נגד בכרי על ידי עורכי הדין ויאאם קבלאווי ובנימין משה מפרקליטות מחוז צפון, משנת 2018 שורר בבענה סכסוך דמים בין שני פלגים של אחת המשפחות ביישוב. בכרי ואדם אחר חסמו את נתיב הנסיעה של המנוחים וירו לעברם מטווח קצר.
עוד צוין בכתב האישום כי למשמע קולות הירי, הנוסעים שהיו עם סהיר חסן ברכב הטויוטה ברחו ממנו וניצלו. בכרי והאחר, כך נטען, גרמו למותם של סהיר חסן וחאמד חוסין בעודם יושבים ברכבם. בנוסף, הנאשם ברצח והאחר פגעו בראמי אבו זלאם שהחל במנוסה ובעקבות כך נפל.
בהמשך, לפי האישום, בכרי ניגש לרכב הטויטה וירה כמה יריות נוספות מטווח קצר בסהיר חסן ובחאמד חוסין. האחר ניגש לראמי אבו זלאם, נעמד מעליו וירה בו שתי יריות נוספות.
עו"ד באסל פלאח, המייצג את הנאשם בכרי, אמר: "מרשי מכחיש את המיוחס לו. נגיב לאישומים בבית המשפט".
במשטרה ציינו כי "עד כה פוענחו 16 מקרים מתוך 24 של קורבנות החברה הערבית במהלך 2020 במחוז הצפוני. פענוח של 66% מכלל מעשי הרצח בשטח מחוז צפון ב-2020 הושג תודות לפעילות נחושה ומקצועית של שוטרי משטרת ישראל, תוך שילוב כוחות של כלל היחידות השונות בתחומי החקירה, הפעלת אמצעים מיוחדים ומז"פ".