אמג'ד דעקה, צעיר בן 22 משפרעם, נהרג היום (ד') אחר הצהריים כשרכב על אופנוע והחליק, בכביש 79 סמוך למחלף גלעם. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ובסופן נאלצו לקבוע את מותו. במשטרה אומרים כי לדעקה לא היה רישיון לאופנוע מהסוג עליו רכב.
3 צפייה בגלריה
אמג'ד דעקה
אמג'ד דעקה
אמג'ד דעקה שנהרג בתאונה
3 צפייה בגלריה
רוכב אופנוע נפצע אנוש בתאונה עצמית בכביש 79
רוכב אופנוע נפצע אנוש בתאונה עצמית בכביש 79
רוכב אופנוע בן 22 משפרעם החליק ונהרג
(צילום: איחוד הצלה )
התאונה אירעה סמוך לשעה 15:30 בכביש המוביל מאזור הקריות לכיוון שפרעם והגליל, סמוך לקריית אתא. מסיבה שאינה ברורה החליק רוכב האופנוע לשולי הכביש והתנגש בגדר הבטיחות. צוותי מד"א הוזעקו למקום ופתחו בפעולות החייאה.
הפראמדיק חסן ח'טיב, ממרחב כרמל במד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את רוכב האופנוע שוכב בצד הכביש, כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".
בוחני תנועה של המשטרה הוזעקו גם כן למקום, והחלו בחקירת נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית התברר כי לא היה לו רישיון מתאים לאופנוע עליו רכב. החקירה נמשכת.
3 צפייה בגלריה
רוכב אופנוע נפצע אנוש בתאונה עצמית בכביש 79
רוכב אופנוע נפצע אנוש בתאונה עצמית בכביש 79
הרוכב ה-33 שנהרג מתחילת השנה. "המדינה מפקירה"
(צילום: דוברות המשטרה)
בעמותת אור ירוק אומרים כי מתחילת השנה חל גידול של 27% במספר ההרוגים בתאונות אופנוע, 33 הרוגים לעומת 26 בתקופה המקבילה אשתקד. בעמותה אומרים כי מדינת ישראל היא אחת מהמדינות המסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים מבין מדינות ה-OECD. מספר הרוכבים בישראל הנהרגים בתאונות דרכים כפול מאשר הממוצע במדינות ה-OECD.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "למרות הסגר הארוך ולמרות הקורונה נהרגו בשנת 2020 יותר רוכבים מאשר בשנת 2019 באופן משמעותי. המגמה הזאת היא המשכה הישיר של שנת 2019 שהייתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבים ב-15 השנים האחרונות".
לדבריו, "למרות כל הנתונים הקשים המדינה ממשיכה להפקיר את הרוכבים ולהתעלם מהם. בכל מדינה מתוקנת היו מוציאים לפועל תוכנית שתצמצם את מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה אבל בישראל הדבר מתקבל באדישות. אפשר להציל את הרוכבים על ידי שיפור מעקות הבטיחות שבצידי הדרכים, הגברת המודעות לרכיבה בטוחה בקרב הרוכבים והוזלת אביזרי בטיחות".