משטרת איטליה הצליחה לשים את ידיה על מאפיונר שנמלט ממנה במשך שבע שנים, אחרי שהתברר לה כי זה הרחיק עד לצד השני של האוקיינוס האטלנטי – ומעלה מהאיים הקריביים סרטונים שבהם הוא מתעד עצמו מבשל אוכל איטלקי להנאת הצופים.
3 צפייה בגלריה
סדנת בישול
סדנת בישול
האינטרפול עזר. סדנת הבישול הסגירה
(צילום: shutterstock)
האיש, מארק פרן קלוד ביארט בן ה-53, נמלט מאיטליה ב-2014 בשעה שהיה מבוקש בגין הברחת קוקאין להולנד במסגרת פעילותו ב"נדרנגטה", אחד מארגוני הפשיעה החזקים בעולם. זהו ארגון השולט ברוב הקוקאין המוברח אל היבשת.
במשך שנים לא ידע איש לומר היכן נמצא ביארט, והוא התחיל בינתיים חיים חדשים ושקטים: תחילה הגיעה לקוסטה ריקה, ולפני חמש שנים התיישב בעיר בוקה צ'יקה שברפובליקה הדומיניקנית, שם איש לא ידע דבר על עברו.
3 צפייה בגלריה
סדנת בישול
סדנת בישול
"האהבה למטבח האיטלקי הסגירה"
(צילום: shutterstock)
עם הזמן מצא לו ביארט תחביב חדש: הוא החל להעלות לערוץ ביוטיוב סרטונים שבהם הציג עצמו מבשל אוכל איטלקי בצוותא עם אשתו. הוא הקפיד להסתיר את פניו, אבל בכמה מהסרטונים שכח להסתיר את הקעקועים שעל גופו – ועל פיהם הצליחו החוקרים לזהותו. בשבוע שעבר הוא נעצר, ואתמול כבר הוסגר לידי איטליה ונחת במילאנו.
"אהבתו למטבח האיטלקי אפשרה לנו להתחקות אחר עקבות שהוא הותיר באינטרנט וברשתות החברתיות", נמסר בהודעת המשטרה האיטלקית. האינטרפול סייע לאיטלקים במבצע.