מושל קולורדו העניק חנינה לזוג שהודה שמתח את הרשויות ב-2009, כשדיווח שבנם נסחף בשמיים בכדור פורח. המושל ג'ארד פוליס אמר שריצ'רד ומאיומי היני, כיום בני 59 ו-56, שילמו את חובם לחברה על התעלול שבזבז את זמנן של הרשויות ואת כספי הציבור.
2 צפייה בגלריה
ריצ'רד ו מאיומי היני הורים מתיחה ילד הבלון כדור פורח ארה"ב 2009
ריצ'רד ו מאיומי היני הורים מתיחה ילד הבלון כדור פורח ארה"ב 2009
מאיומי וריצ'רד היני בבית המשפט ב-2009
(צילום: רויטרס)
ב-15 באוקטובר 2009 דיווחו ריצ'רד ומאיומי שבנם בן השש, פלקון, נסחף בשמיים. הם טענו שהוא אחז בכדור פורח קטן וכסוף, בצורת צלחת מעופפת, שנבנה בחצר המשפחה בעיר פורט קולינס בקולורדו.
רשתות הטלוויזיה הבחינו בכדור הפורח בשמי קולורדו ועקבו אחריו במשך 90 דקות. מסוקים של המשמר הלאומי הוזעקו לאזור, וטיסות שינו את מסלולן בקרבת שדה התעופה הבינלאומי בדנבר. מיליונים צפו בשידור החי בטלוויזיה ועקבו אחרי העדכונים באינטרנט. לבסוף הכדור הפורח נחת בשדה חיטה - ופלקון לא היה שם. באותם רגעים הוא התחבא בעליית הגג בבית המשפחה.
לפי החוקרים האם הודתה שמדובר במתיחה, ושהיא ובעלה האמינו שבזכות התעלול היחצ"ני הם ילוהקו לתוכנית ריאליטי בכיכובם. כשפלקון נשאל בתוכנית של לארי קינג ב-CNN מדוע הוא הסתתר בעליית הגג הוא הביט בהוריו והשיב: "אמרתם שאנחנו עושים את זה בשביל התוכנית". בעקבות המתיחה האב ריצ'רד נשלח למאסר של 30 יום, ורעייתו ריצתה 20 שעות לתועלת הציבור. בנוסף הם נדרשו לשלם פיצויים של 36 אלף דולר.
עורך הדין של ריצ'רד אמר לרויטרס שהמשפחה, שכיום חיה בפלורידה, אסירת תודה למושל פוליס - אך מתח ביקורת על התובעים במשפט. עורך הדין דיוויד ליין סיפר שהתובעים אמרו לריצ'רד שאם הוא לא יודה במיוחס לו הם יגרשו מהמדינה את מאיומי, שמחזיקה באזרחות יפנית. "לריצ'רד לא הייתה ברירה", טען ליין. בשנה שעברה טען הזוג שהוא לא מתח את הרשויות, ואכן האמין שבנם נסחף בכדור פורח.
המושל פוליס אמר שאחרי יותר מעשור הגיע הזמן לבטל את ההרשעה של ריצ'רד ומאיומי. החנינה לזוג היני היא אחת מ-18 חנינות שהעניק פוליס, מושל דמוקרטי שזו כהונתו הראשונה בתפקיד.