בית משפט בשטרסבורג הרשיע היום (ה') נהג משלוחים באפליה על רקע אנטישמי, משום שסירב לקבל הזמנות למזון כשר ולהעביר אותן ללקוחות יהודים. שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנין, הודיע כי האיש, אזרח אלג'יראי ששהה בצרפת שלא כחוק, יגורש בחזרה לארצו אחרי שישלים את תקופת מאסרו.
2 צפייה בגלריה
בריטניה שליח של חברת Deliveroo
בריטניה שליח של חברת Deliveroo
שליח אחר של Deliveroo, בבריטניה. "גזענות לא מתקבלת על הדעת"
(צילום: רויטרס)
ההרשעה בצרפת באה יומיים אחרי שארגון יהודי התלונן כי שתי מסעדות המגישות אוכל כשר דיווחו שנהגי משלוחים העובדים עבור שירות המשלוחים Deliveroo, סירבו להעביר הזמנות שקיבלו השתיים משום שלא רצו לשרת יהודים. הארגון ושתי המסעדות הגישו תלונה, וקבעו כי מדובר באפליה גלויה על רקע אנטישמי.
הדיון בבית המשפט נערך בסופו של דבר בעניינו של שליח אחד בלבד, אותו אלג'יראי בן 19 שנכנס לצרפת על בסיס ויזת תייר, שתוקפה פג מאז וששהה לאחרונה במדינה שלא כחוק. השופט שהרשיע אותו היום באפליה וגזר עליו ארבעה חודשי מאסר בשל כך אמר לשליח: "החוק הצרפתי אוסר אפליה מכל סוג שהוא. עליך לכבד כל אדם במדינה הזו". שר הפנים הודיע בטוויטר כי החליט לגרש אותו מצרפת, וציין כי השליח הסביר את מעשיו בכך שלא רצה לשרת יהודים.
2 צפייה בגלריה
צרפת שליח של חברת Deliveroo
צרפת שליח של חברת Deliveroo
שליח של Deliveroo בפריז. החברה התרחבה בזמן הקורונה
(צילום: EPA)
עניינו של השליח האלג'יראי עורר תשומת לב ארצית, בין השאר משום שצרפת עושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים להילחם באנטישמיות ובצורות אחרות של גזענות. דובר Deliveroo, דמיין סטפן, אמר לערוץ הצרפתי France Bleu כי החברה מחשיבה מעשים אנטישמיים – וכן גזענות ואפליה מכל סוג שהוא – לדבר בלתי מתקבל על הדעת.
Deliveroo מעסיקה כ-14 אלף נהגים ברחבי צרפת, וכמו שירותי משלוחים אחרים – היא גדלה משמעותית במהלך תקופת הקורונה.