הבוקר (יום חמישי), יומיים לאחר שמתנדב משטרה ירה באוויר בביקור בתלמוד תורה בשכונת בעלז בבית שמש - שעל פי החשד פעל בניגוד להנחיות הסגר - נראה שהמקום מתנהל כאילו דבר לא קרה: עשרות תלמידים הגיעו ליום לימודים רגיל בהסעות. תושבים דיווחו למשטרה על הנעשה בתלמוד התורה - אך הלימודים נמשכו כסדרם.

1 צפייה בגלריה
תלמוד תורה של קהילת ויז'ניץ-מונסי
תלמוד תורה של קהילת ויז'ניץ-מונסי
תלמוד התורה של קהילת ויז'ניץ-מונסי
מדובר בתלמוד תורה של קהילת ויז'ניץ-מונסי בצומת הרחובות קדושת אהרון ואוהל יהושע. שוטרים שהגיעו ביום שלישי למקום ספגו אבנים שהושלכו לעברם, ואחד מהם אף ירה באוויר- לטענתו בגלל שחש סכנה לחייו. לא היו נפגעים בתקרית. לאחר האירוע השוטרים עזבו את המקום מבלי שהצליחו לאתר את הנהלת המוסד והלימודים המשיכו, וכך גם ביומיים האחרונים.
תושבי בית שמש זועמים על הפרת ההנחיות ואוזלת היד, לטענתם, של הרשויות. "אין שום סגר בבית שמש אם בתי הספר פתוחים", אמרו כמה מהם. "הגענו ל-18 אחוז חיוביים ואנחנו חיים בפחד. לחרדים לא אכפת מהקורונה ולא מאיתנו".
מעיריית בית שמש נמסר: "עיריית בית שמש מקפידה להדגיש ולהבהיר באמצעים העומדים לרשותה את חובת הקפדה על הנהלים ועורכת הסברה בנושא בעיר בית שמש. תקנות הקורונה נאכפות על ידי משטרת ישראל וללא כל קשר לכך, המוסד הנ"ל אינו מתוקצב על ידי עיריית בית שמש".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, אתמול פעלו כוחות משטרה במשימת אכיפת תקנות הקורונה לרבות במוסדות חינוך שהפרו את התקנות בעיר בית שמש, נרשמו למעלה מעשרה דו"חות בגין ההפרות השונות ובוצעה אכיפה כולל בגין ההפרה שתוארה.

"נציין כי מאז תחילת השבוע, הגבירה המשטרה את פעילות האכיפה המשטרתית כלפי מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לתקנות ואנו מצפים מכל הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לקחת חלק אקטיבי ופעיל בפעילות המניעה, האכיפה וההסברה למען בריאות הציבור".
במסגרת אכיפת הסגר המהודק נרשמו בימים האחרונים כמה וכמה תקריות ועימותים בין כוחות המשטרה לבין תושבים ביישובים חרדיים. בתחילת השבוע נעצרו עשרה בני אדם בעימותים באשדוד בין שוטרים לחרדים, בעקבות אכיפה שבוצעה שם נגד תלמוד תורה ("חיידר"), המקביל לבית ספר יסודי, שפעל בניגוד לתקנות. בהתקהלות שנוצרה שם, כך מסרה המשטרה, התפרעו מפגינים וחסמו כבישים. מעיריית אשדוד נמסר כי המתפרעים "תקפו את הביטחון העירוני באבנים ובמקלות". שלושה שוטרים נפצעו קלות וטופלו במקום.