2 צפייה בגלריה
 מתנאל זכריהו וזירת התאונה
 מתנאל זכריהו וזירת התאונה
מתנאל זכריהו וזירת התאונה
מתנאל זכריהו, בן 21 מפרדס חנה, הוא רוכב האופנוע שנהרג אתמול (יום ראשון) בכביש 4, סמוך לצומת אור עקיבא. זכריהו היה בן שירות לאומי במד"א - שם שימש כחובש רפואת חירום. "הוא היה חבר עם לב ענק שבחר להציל חיים לאחר שחברו נפצע בתאונה", אמר עליו אחד ממכריו. היום בצהריים הובא זכריהו למנוחת עולמים בבית העלמין בפרדס חנה.
מסיבה שטרם התבררה, זכריהו איבד שליטה או החליק כשרכב על האופנוע. הוא פגע במעקה הבטיחות ונגרמה לו פציעה רב-מערכתית קשה. למקום התאונה הוזעקו צוותים של מד"א ממרחב שרון. הם החלו בהענקת טיפול רפואי לפצוע - ועד מהרה הבינו כי מדובר בחברם. בוחני תאונות הדרכים של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
חבריו לתחנת מד"א של זכריהו הוזעקו לזירה
אבי כהן, פרמדיק במד"א שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו ברוכב אופנוע שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשלצידו אופנוע. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים וטיפול תרופתי. העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה". בהמשך, לאחר מאמצים להציל את חייו, נקבע מותו של זכריהו בבית החולים הלל יפה בחדרה.
רפאל בוהדנה, חובש מד"א ואחראי על בני השירות בתחנת חדרה, ספד לזכריהו המנוח: "אני מכיר את מתנאל כמעט שנתיים, ממש מהיום שהוא הגיע אלינו לתחנת חדרה והתחיל את השירות הלאומי. איבדנו חבר עם לב ענק ונתינה אין סופית. הוא הגיע למד"א בעקבות תאונה שעבר חבר טוב שלו - ומאז הוא החליט שהמטרה שלו היא הצלת חיים. השאיפה שלו הייתה, בתום השירות הלאומי, להישאר בארגון ולהתקדם בהכשרתו עד שיהיה פרמדיק. זו אבידה גדולה. אני משתתף בצער המשפחה".
פבל שקורטוב, חובש בכיר במד"א וחברו של מתנאל, סיפר כיצד שמע על הטרגדיה: "הייתי במשמרת כשקיבלתי קריאה לתאונה דרכים קשה עם מעורבות רוכב אופנוע. כשהגעתי לזירה, זיהיתי מיד את האופנוע של מתנאל. הייתי בסערת רגשות, אבל הייתי חייב להמשיך לפעול ולעזור כמה שניתן; נלחמנו על החיים שלו בשטח. מתנאל היה אדם טוב עם לב זהב, חייכן שתמיד עוזר, הוא הציב את העזרה לזולת תמיד בעדיפות עליונה. זה פשוט בלתי נתפס לדבר עליו בלשון עבר. היום היינו אמורים לעשות משמרת משותפת והוא כבר כל כך חסר לי".
מנהל מרחב שרון במד"א, יוסי רכאח, הוסיף: "מתנאל היה בחור שאהב מאוד את מגן דוד אדום וראה את עתידו בארגון. איבדנו איש צוות איכותי ומקצועי שהציל חיים רבים. הוא אהב מאוד לעזור וסייע בכל הנדרש. זה אובדן מאוד גדול, הלב נשבר".
גם מנכ"ל מד"א אלי בין ספד לזכריהו. "עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום משתתפים בצער המשפחה ומרכינים ראש נוכח פטירתו של מתנאל, בן שירות לאומי מבריק ושאפתן, שנפטר בנסיבות טרגיות בגיל כל כך צעיר. איבדנו אדם בעל נתינה ואהבה גדולה ולא נשכח אותו. יהי זכרו ברוך".