השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הבוקר (שלישי) את שופטת בית משפט השלום בירושלים, שגזרה שמונה חודשי מאסר על לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא, שהורשעה לפני כחודש וחצי בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה ב-2021 - לאחר שכבר גיבה את החזרתה לשירות. בשנת 2018, עם זאת, בן גביר נשמע אחרת לגמרי כשיצג מתלוננת יהודייה בת 15 - שהתלוננה על תקיפה מצד בן כליפא.
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה באוריאן בן כליפא בבית המשפט השלום בירושלים החשודה בתקיפה בשער האריות
הפגנת תמיכה באוריאן בן כליפא בבית המשפט השלום בירושלים החשודה בתקיפה בשער האריות
הנערה התלוננה שהלוחמת תקפה אותה וגרמה לה לשטפי דם בכל הגוף. בן כליפא
(צילום: יואב דודקביץ)
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
היום מגבה, אז מאיים בתביעה. בן גביר
(צילום: שלו שלום)
אותה מתלוננת טענה שבן כליפא תקפה אותה בעת שערכה סיבוב שערים בעיר העתיקה, "אף שלטענתה קיימה את הוראותיה", כפי שפורסם ב"קול היהודי" ב-2018. היא הגישה תלונה למח"ש, לאחר שלדבריה אובחנה כסובלת משטפי דם בכל חלקי הגוף כתוצאה מהמכות שספגה. אחיה של הנערה כתב פוסט שבו תיאר את התקיפה שחוותה אחותו בידי בן כליפא, ובמג"ב רמזו אז בתגובתם כי הוא חשוף לתביעת לשון הרשע בטענה ל"שיימינג" שעשה לשוטרת. נציין כי התיק נסגר, מה שהעלה בימין טענות לאכיפה בררנית בין תלונות על אלימות נגד יהודים לאלימות נגד ערבים.
סנגורה של הצעירה, עו"ד איתמר גביר, תקף אז את מג"ב והזמין אותם "לתבוע את לקוחותיו". בריאיון ל"קול היהודי" באותה התקופה הוא אמר: "אני מבין שבדוברות מג"ב מוסיפים חטא על פשע ואחרי ששוטרת מג"ב פגעה בצורה קשה במרשתי, עכשיו בא שלב האיומים שלא יפרסמו זאת, כלומר גם להרביץ וגם שאף אחד לא ידע מזה.
"בדוברות מג"ב צריכים להבין שאנחנו לא ברוסיה, לא בסוריה ולא באיראן. מותר להטיח ביקורת בשוטרת ולא כל פרסום, שהוא פרסום נכון ואמיתי, צריך לזכות את המפרסם בהילוך אימים של הדוברות כנגד אותו מפרסם. אנחנו בעד שהדוברות תרים את הכפפה. בוא נראה אותם תובעים דיבה, ונעמיד גם את השוטרת וגם את הדובר על דוכן העדים. יהיה מעניין", הוסיף.
היום, כאמור, השר נשמע אחרת לגמרי, ועמד לצדה של בן כליפא. בתגובה להחלטת בית המשפט הבוקר הוא אמר: "ההחלטה של השופטת שפירא לגזור על לוחמת שהגנה על כולנו מול פורעים עונש מאסר על תנאי היא מקוממת. לצערי האג'נדה של השופטת גברה על המקצועיות ועל ההלכה המשפטית שלא מרשיעים במקרה כזה. מכל מקום, ההחלטה הזו מוכיחה שוב - יש צורך ברפורמה אמיתית במערכת המשפט ולא ברפורמה קוסמטית. רפורמה אמיתית עכשיו".
לאחר ההחלטה שהתקבלה במג"ב בחודש שעבר להחזיר אותה לשירות, מסר השר בן גביר: "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט, כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת. אני מברך את מפקד מג"ב והמפכ"ל על ההחלטה החשובה, ומאחל לרס"ר בן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל במשמר הגבול".