דונלד טראמפ הודיע שיעניק חנינה לאחר המוות לסוזן ב. אנתוני, פעילה חברתית ודמות מובילה במאבק לשוויון בין המינים בארה"ב.
אנתוני נעצרה בשנת 1872 כשניסתה להצביע, למרות החוק שאוסר על נשים להשתתף בבחירות. הפעילה הסופרג'יסטית הועמדה לדין בבית משפט במדינת ניו יורק ונקנסה ב-100 דולר. חבר המושבעים שהרשיע אותה היה מורכב מגברים בלבד.
3 צפייה בגלריה
דיוקן של סוזן ב אנתוני ארה"ב פעילת זכויות נשים הצבעה
דיוקן של סוזן ב אנתוני ארה"ב פעילת זכויות נשים הצבעה
דיוקן של סוזן ב אנתוני
(צילום: רויטרס)
סוזן ב. אנתוני מתה ב-1906 בגיל 86. היא הלכה לעולמה 14 שנים לפני אישור התיקון ה-19 לחוקה, שמאפשר לנשים להצביע. התיקון אושר ב-18 באוגוסט 1920.
ביום הבחירות ב-2016, כשהילרי קלינטון התמודדה מול דונלד טראמפ והייתה האישה הראשונה שרצה מטעם מפלגה גדולה בבחירות, עלו לקברה של אנתוני נשים שיצאו מהקלפיות. הן הדביקו על המצבה שלה מדבקות עם המילה "הצבעתי" כאות הוקרה למאבק שהובילה.
3 צפייה בגלריה
סוזן ב אנתוני ארה"ב פעילת זכויות נשים הצבעה
סוזן ב אנתוני ארה"ב פעילת זכויות נשים הצבעה
הורשעה על ידי חבר מושבעים שהורכב מגברים בלבד
(צילום: MCT)
היום ציינו בבית הלבן 100 שנים לאישור זכות ההצבעה לנשים. באירוע בבית הלבן אמר טראמפ: "אני אחתום על חנינה מלאה ומוחלטת לסוזן ב. אנתוני. היא מעולם לא קיבלה חנינה. מה לקח כל כך הרבה זמן?".
מאחורי הודעתו של טראמפ עומדים ככל הנראה שיקולים פוליטיים. בשבועות האחרונים מנסה טראמפ לחזר אחרי הקול הנשי, במיוחד של מצביעות שגרות בפרברים. היריב הדמוקרטי שלו, ג'ו ביידן, מוביל עליו בסקרים בפער דו ספרתי.
3 צפייה בגלריה
הקבר של סוזן ב אנתוני ביום של בחירות 2016 ארה"ב
הקבר של סוזן ב אנתוני ביום של בחירות 2016 ארה"ב
המצבה של סוזן ב. אנתוני ביום הבחירות ב-2016
(צילום: רויטרס)
בשבת אמר טראמפ שהוא שוקל להעניק חנינה למדליף אדוארד סנואודן, שברח מארה"ב ב-2013 וקיבל מקלט מדיני מרוסיה. אתמול סיפר הנשיא שהוא יעניק חנינה לאישיות "בכירה מאוד", אך הוסיף שלא מדובר בסנואודן או ביועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין.
בחודש שעבר השתמש טראמפ בסמכויותיו כדי לחון את רוג'ר סטון, שהיה יועצו וחברו הקרוב. סטון הורשע ששיקר תחת שבועה כשהעיד בפני מחוקקים בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.