עמוס דב סילבר, מייסדה של פלטפורמת הטלגרם "טלגראס" למסחר בקנאביס ומוצריו, שעומד לדין בשורת עבירות חמורות ונמצא במעצר בית כבר שנה וחצי - נעצר אתמול (חמישי) בטענה שהפר את תנאי השחרור שלו. בשב"ס טוענים כי הפר את תנאי המעצר באיזוק אלקטרוני ואת תנאי הפיקוח עליו.
1 צפייה בגלריה
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
שוב נעצר. עמוס דב סילבר
(צילום: יאיר שגיא)
ב-2019 סילבר הואשם בגין עבירות של ניהול ארגון פשיעה, סחיטה באיומים ועבירות תיווך וסחר בסמים. במסגרת הפרשה, הוגשו עד כה כתבי אישום נגד 28 עובדים ומנהלים ברשת. בכתב האישום נגדו מתוארים תהליכי ההתפתחות של הרשת, "תוך ניצול מאפייניה של פלטפורמת טלגרם שאפשרו תיווך בין סוחרי סמים לבין רוכשיהם, בניצוחה של הנהלת 'טלגראס' ובראשה הנאשם".
המשפט מתנהל לאיטו, כבר כמה שנים, בדיונים שמרביתם מתנהלים בדלתיים סגורות. אחרי כשלוש שנים וחצי שבהן היה עצור סילבר, בטרם הוכרע דינו, נקבע כי במקום מעצר מלא הוא ישוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני עם פיקוח הדוק, והוא אכן יצא לביתו אחרי תקופה ממושכת.
עו״ד איתי בר עוזעו״ד איתי בר עוז
ל-ynet נודע כי בימים האחרונים טענו בשב"ס כי סילבר הפר את תנאי השחרור שלו. הוא נחשב לעצור גם כשהוא בביתו, ומדובר בכמה הפרות שביצע במצטבר. בעקבות כך הוא נעצר לאחר שימוע של שב"ס, שבו טען סילבר בעצמו, וביום ראשון יתקיים דיון על הפרת התנאים. מכיוון שסילבר נחשב לעציר, הפרת תנאי הפיקוח עלולה להשיבו למעצר מלא אם כך יוחלט.
סילבר, נזכיר, הצליח להימלט באוקראינה רגע לפני הסגרתו לישראל. הוא נעצר ב-2019 בעיר אומן לאחר מצוד שנמשך יומיים, והוסגר לארץ ומעצרו הוארך מעת לעת. הוא נעצר לראשונה באוקראינה בחודש מרץ, לבקשת ישראל, ובמקביל נעצרו בארץ עשרות ממפעילי הרשת שעמד בראשה.
עו"ד ניצן בייליןעו"ד ניצן ביילין
עורכי דינו של סילבר, איתי בר עוז וניצן ביילין מהסנגוריה הציבורית, מסרו: "עמוס נמצא במעצר כבר חמש שנים פחות חמישה ימים, מ-12 במרץ 2019. בתקופה זו הוא היה במעצר באוקראינה, במעצר בארץ שלוש שנים ובמעצר באיזוק שנה וחצי. מדובר במעצר ממושך מאוד ולא אנושי, בגלל מעשים שקשורים לקנאביס. על המעצר החליט שב״ס בגלל הפרות לא משמעותיות של תנאי השחרור. אנו בטוחים שבית המשפט ישחרר אותו שוב בהקדם״.