2 צפייה בגלריה
ציפורניו של נאשם שזוכה מדקירה בסכין בגלל ציפורניים ארוכות
ציפורניו של נאשם שזוכה מדקירה בסכין בגלל ציפורניים ארוכות
ציפורניו של הנאשם
בית המשפט גזר היום (חמישי) מאסר על תנאי בלבד על צעיר בן 29 מעוספיה שהואשם בדקירה. הסיבה: לא ניתן לשלול את טענתו שלפיה הפצעים על גוף הקורבן לא נגרמו באמצעות סכין - אלא בשל ציפורניו הארוכות.
לפי כתב האישום, באוגוסט 2020, התפתחה קטטה בין הנאשם לבין שכניו על רקע ויכוח בין אחיו של הנאשם לילדי השכנים. באישום מתואר כי הנאשם הגיע למקום חמוש בסכין "ותקף באמצעותה את המתלונן בידו השמאלית, בסמוך לכתף וכן בבטנו". הוא הואשם תחילה בתקיפה הגורמת חבלה של ממש וכן בהחזקת סכין שלא כדין.
הנאשם ישב במעצר קרוב לשבועיים. במהלך הדיונים בעניינו התברר כי מדובר בפציעות שטחיות. הסנגורית עו"ד שוש חיון טענה כי הנאשם לא פגע בקורבן באמצעות הסכין. לדבריה, שגובו בתמונות שהגישה לבית המשפט, "הנאשם מנגן על גיטרה - ולשם כך הוא מגדל את ציפורני הזרתות ששרטו את המתלונן".
השופטת, סגנית הנשיא אורית קנטור, ציינה בהחלטתה כי "בית המשפט מתרשם כי אכן הזרתות של הנאשם ארוכות מאוד". בשל כך, מכתב האישום נמחקה העבירה של החזקת סכין שלא כדין.
בסופו של דבר פסקה השופטת רק מאסר על תנאי בן ארבעה חודשים. היא ציינה כי הודה במיוחס לו, הביע חרטה, מדובר בחבלות שטחיות, וכן כי "לא ניתן לקשור בין החזקת החפץ החד לחבלות".
2 צפייה בגלריה
עו"ד שוש חיון
עו"ד שוש חיון
עו"ד שוש חיון
(צילום: רונן מחלב )
עו"ד שוש חיון: "מדובר במקרה מובהק בו דרישת התביעה למאסר ממושך של אדם צעיר בתחילת דרכו לא תאמה את הראיות והנסיבות. תפקידו של סנגור הוא לפורר את האשמה ולייצר את הספק הסביר. אורכן של ציפורניו הארוכות ללא ספק חריגות, ואני שמחה שכבוד השופטת ראתה זאת כאפשרות סבירה, שייתכן והחבלות נגרמו באמצעותן".