2 צפייה בגלריה
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
הרכב שנפגע מהירי
(צילום: TPS)
תקרית חמורה סמוך לרמאללה, ביום שבו המתיחות ביהודה ושומרון נמצאת בשיא: כוח של השב"כ ירה הבוקר (שלישי) בטעות על רכב ישראלי ליד מוצב פילבוקס באזור ביר זית שליד רמאללה. הרכב האט בגלל תאונת דרכים שאירעה בסמוך, באזור בנימין. אין נפגעים מהירי, אבל יש סימני פגיעה ברכב. נהג הרכב ישראלי, והאירוע מתוחקר.
מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי רכב ישראלי נפגע בתאונת דרכים קלה עם רכב פלסטיני, סמוך למחסום פתע שהוקם ליד רמאללה. אנשי השב"כ הבחינו ברכב הישראלי מאיץ לכיוונו, ולא ידעו שהסיבה לכך היא התאונה. הם סברו שהרכב מנסה לדרוס אותם וירו לעבר השמשה הקדמית של הרכב, שבו נהג יהודי תושב ההתנחלות עטרת. הנהג לא נפגע מהקליע, אך נפצע באורח קל בתאונה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר עם חשש לשבר בצלעות.
2 צפייה בגלריה
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
סימני הירי על שמשת הרכב
(צילום: TPS)

מהשב"כ נמסר: "במהלך פעילות כוחות הביטחון באזור ביר זית נסע רכב במהירות לעבר הכוח אשר שהה במקום לאחר שפגע ברכב נוסף. הכוח, שסבר כי מדובר בפיגוע דריסה, ירה לעבר הרכב. אין נפגעים כתוצאה מהירי. מתחקור ראשוני בשטח מתברר כי אין מדובר בניסיון פיגוע. נסיבות המקרה נבדקות".
הירי אירע במקביל להלווייתה של אסתר הורגן, שנרצחה שלשום בעת שטיילה ביער ריחן, סמוך לביתה בשומרון. על פי החשד מדובר בפיגוע על רקע לאומני, צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.
אתמול נהרג ליד רמאללה אהוביה סנדק, נער בן 16 מהיישוב בת עין. ניידת משטרה דלקה אחרי הרכב שבו שהה סנדק וחבריו, לאחר שאלו יידו אבנים. סנדק נהרג בתאונה במהלך המרדף, ובעקבות זאת פעילי ימין הפגינו בכמה מוקדים. בהפגנה הגדולה ביותר, ליד המטה הארצי של המשטרה בירושלים, נעצרו עשרות מפגינים.
ועד נהגי "אגד תעבורה" המאוגד בכוח לעובדים דיווח כי נהג של החברה בקו 662 מירושלים לגוש עציון הותקף אמש כאשר נכנס לבת עין על ידי יושבי האוטובוס באמצעות גז מדמיע ובאבנים שיודו על האוטובוס מבחוץ. הנהג, נורדין שאקראת, אמר: "זה נראה כמו מהלך מתוכנן. הנערים באוטובוס סימנו לאנשים שהמתינו בתחנה בבת עין וכ-30 איש חיכו לי שם. במזל גדול הצלחתי לברוח". בעקבות המקרה הושבתה תנועת האוטובוסים לבת עין עד ליום רביעי.
השתתפו בהכנת הכתבה: אסף זגריזק ואלישע בן קימון