1 צפייה בגלריה
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש וזירת הרצח בג'סר א-זרקא
( צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה 11 חשודים בגין מעורבות ברצח ג'לאל עמאש (17) בחנות ירקות בג'סר א-זרקא. אמש (יום שני), אחרי הרצח שאירע סמוך לשעה 21:40, פתחו שוטרים בסריקות ברחבי האזור - כשמהחקירה הראשונית עלה שהחשודים בירי הגיעו לחנות השייכת לדודו של הקורבן, פתחו באש לעברו ונמלטו.
לפי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך בין שלוש משפחות המתגוררות ביישוב - שהאב, עמאש וטיארה - שבמסגרתו התרחשו בעבר כמה מקרי ירי לעבר בתים שהסתיימו ללא נפגעים, ובנוסף נתפסו כלי נשק ונעצרו חשודים. "מדובר ברצח נתעב שהביא למותו של צעיר בן 17", אמר מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר. "נמשיך לפעול ביתר שאת ובנחישות תוך כדי שימוש בכלל האמצעים והמשאבים העומדים לרשותנו על מנת להביא את החשודים לדין בהקדם האפשרי".
מהמשטרה נמסר כי "חוקרי יל"פ מנשה, יחד עם שוטרי תחנת ג'סר א-זרקא וחוקרי הזיהוי הפלילי של מרחב מנשה, החלו באיסוף ממצאים בזירת הרצח וסביבתה, לצד סריקות והפעלת אמצעים שונים, לשם בחינת הרקע ונסיבות האירוע ולאיתור החשודים. הלילה, עם התקדמות החקירה ובהתאם לממצאיה, עצרו השוטרים, 11 חשודים במעורבות ברצח כל אחד על פי חלקו באירוע, כולם תושבי המקום. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש הבוקר להאריך את מעצרם של החשודים בבית המשפט השלום בחדרה".
עמאש הוא הנרצח ה-86 בחברה הערבית מתחילת השנה, והרביעי ביישוב מגוריו. הפרמדיקית קטי שוסמן והחובש מאג'ד מוטלק ממד"א שהעניקו לו טיפול ראשוני סיפרו כי "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים, חבישות והנשמה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים. במהלך הפינוי מצבו הידרדר, וביצענו בו פעולות החייאה".