אינגה אברמיאן, בשנות ה-80 לחייה, היא האישה שנהרגה מפגיעת הרקטה אתמול (חמישי) ברחובות. הרקטה ששוגרה מהרצועה פגעה ישירות בבניין בן ארבע קומות ברחוב סמילנסקי בעיר. פרט לאברמיאן, נפצעו מהירי עוד 13 בני אדם בדרגות שונות. "הפיצוץ היה אדיר", סיפר הבוקר אסף שמתגורר בבניין שנפגע.
נזק כבד נגרם לבניין, ובכבאות סברו כי קיים חשש ממשי לקריסתו. מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ציין כי בבניין יש מקלט ישן לא פעיל שהפך למחסן - ולכן הדיירים לא נכנסו אליו בזמן האזעקה.
1 צפייה בגלריה
הבניין שנפגע ברחובות
הבניין שנפגע ברחובות
הבניין שנפגע ברחובות
(צילום: רויטרס)
ששי, עד ראייה לפגיעה הישירה בבניין, סיפר: "כשהתחילה האזעקה עמדתי פה ובדקתי אם אפשר לצלם. זו הטעות שלי, ואני קורא מפה לכולם לא להיות שאננים ולהגיד 'אצלי זה לא קורה'. אני גם אמרתי 'זה לא יכול לקרות, לא צריך לרוץ לממ"ד', יצאתי מהרכב - ואז כשהרמתי את הראש אני רואה את הטיל מגיע ישירות, חשבתי שהוא עומד ליפול עליי".
החובשים של מד"א, ידידיה חכמון ותומר פשקו, סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין. מיד נכנסנו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות. בדירה בקומה השלישית אותרה נפגעת מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. בדירה נוספת בבניין אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות".
טפסאי טגניה, בעל סטודיו פיסול בקומת הקרקע של הבניין, נפצע קל בגבו ובצווארו. "הגוף שלי רועד, לא הפסקתי לבכות", סיפר טגניה. "זה נורא קשה, אתה לא חושב על זה עד שזה קורה לך. קורה פיצוץ פה ופיצוץ שם ואנחנו פשוט לא שמים לב". הוא הוסיף כי "אם הייתי מתעכב לשבת בסטודיו כמה דקות הייתי מת. פשוט הייתי מת. חתיכות נפלו מהתקרה. מזל שרצתי ויצאתי, לא דמיינתי שזה יגיע גם אליי".
שי כהן, תושב העיר שנפצע קל כשרץ לסייע לדיירים בבניין, סיפר: "היה פיצוץ ומיד עליתי לקומה הראשונה בבניין. הכול היה מלא בזכוכיות שבורות. אני ועוד שני חבר'ה התחלנו לנסות לפתוח דלתות כי הבנו שיש עוד אנשים באחת הדירות. בסוף פרצנו את הדלת כי הם לא הצליחו לפתוח אותה מבפנים. נכנסנו לדירה והוצאנו משם אישה מבוגרת ואת החתן שלה, שהיה שם עם ילד קטן על הידיים שלו".
כהן, קבלן שיפוצים, אמר עוד: "הבניין הלך קפוט. אני מאמין שיפנו את כל הדיירים כי אי אפשר להיות שם. זה פשוט נס שלמשפחה הזו לא קרה כמעט כלום אחרי הרקטה שפגעה בבניין. נקווה שהפצועים יחלימו ושנסיים את המערכה הזאת על הצד הטוב ביותר".

דובר צה"ל תת-אלוף דני הגרי עדכן הבוקר כי מתחקיר ראשוני עולה שהרקטה שפגעה ישירות בבניין ברחובות לא יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל בגלל תקלה טכנית. "אנחנו מבינים שהמיירט שוגר ולא פגע", אמר הגרי. "זו רקטה מייצור עצמית ולא רקטה חריגה. מדובר על רקטה לכ-70 ק"מ וב-20 ק"ג חומר נפץ, שפגעה בזווית מורכבת במבנה".
אתמול, עוד לפני שנודע על התקלה הטכנית בכיפת ברזל, אמר מפקד פיקוד העורף אלוף מילוא: "אנחנו אחרי שיחה עם מפקד ההגנה האווירית כדי להבין מה בדיוק היה. מה שחשוב ללמוד מהאירוע הזה זה שכיפת ברזל נותנת הגנה טובה מאוד אבל לא מוחלטת, וההשלמה של כיפת ברזל זה ההתנהגות של האוכלוסייה".
דובר מד"א זכי הלר עדכן כי מאז תחילת המבצע, טיפלו אנשי ארגון ההצלה ב-57 נפגעי גוף וחרדה. הנתונים כוללים הרוגה אחת, שלושה פצועים בינוני ושני פצועים קל מרסיסים, הדף ושברי זכוכית, וכן 16 פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. בנוסף טופלו 35 נפגעי חרדה.