המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע, נגד ניצב משנה ירון דהן, מפקד היחידה הטקטית של מג"ב, בגין ביצוע מעשים מגונים באישה צעירה. למרות החקירה וכתב האישום שהוגש, דהן ממשיך לכהן בתפקידו.
1 צפייה בגלריה
ניצב משנה ירון דהן עם כוחות מג"ב ליד שער שכם
ניצב משנה ירון דהן עם כוחות מג"ב ליד שער שכם
מואשם בביצוע מעשים מגונים. ניצב משנה ירון דהן
(צילום: עמית שאבי)
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רותם מלמוד דוד מהמחלקה לחקירות שוטרים, באחד מהימים בחודש יולי 2022, בשעות הערב, הגיע הנאשם למתחם מגרשי הטניס בקריית גת. המתלוננת, א', הגיעה למתחם ונופפה לו לשלום. היא זיהתה אותו מפעמים קודמות שבהן שיחקה במגרש. א' שאלה: "אתה זוכר אותנו? שיחקנו פה". כחצי שעה לאחר מכן, המתלוננת הלכה למלא מים בחדר סגור בו יש מתקן ברזייה למילוי מים.
מכתב האישום כולה כי הנאשם הגיע אחריה למקום, הניח את ידו על כתפה של המתלוננת והחל להתקרב אליה ולשוחח עמה. המתלוננת נרתעה ממעשיו, התרחקה ממנו וניסתה למלא מים מהברזייה. הנאשם נצמד אליה ושאל באיזה תפקיד שירתה בצבא, והיא השיבה כי שירתה כמדריכת אימון גופני. אז הנאשם העביר את ידיו על גופה, הטיח בה: "עם הצמיגים האלה היית מדריכת כושר?" והמשיך לגעת בגופה ובראשה. הנאשם שאל אותה מתי יוכלו להיפגש לשתות בירה יחד, המתלוננת סירבה ועזבה את המקום.
באמצעות פרקליטו, עו"ד עופר ברטל, הכחיש דהן את ההאשמות נגדו. "לאחר 31 שנים של שירות המדינה ביחידות מיוחדות, וכמפקד החטיבה הטקטית במשמר הגבול, נצ"מ דהן הציל את תושבי קיבוץ ניר עם וכן חלק לא ידוע מתושבי שדרות ב-7 באוקטובר. לאות תודה, העמידה אותו המדינה לדין על מעשה קל ערך שאין בו מובהקות מינית כלל. הוצע לו לסגור את התיק הפלילי ובלבד שיודה בעובדות וישלם פיצוי למתלוננת. נצ"מ דהן החליט לעמוד על חפותו ולהוכיחה בבית המשפט, ולא להודות במה שלא עשה. יקרא כל אחד את עובדות כתב האישום, המוכחשות על ידינו, וישפוט בעצמו אם בעבירה מדובר".