חשיפת מכונית התופת במרכז חולון הביאה לגל מעצרים שביצעה המשטרה של לפחות חמישה עבריינים מוכרים באזור חולון ובת ים. נראה כי המעצרים בוצעו כ"מעצרי מנע", על מנת להרגיע את השטח ולמנוע הסלמה. המעצרים בוצעו היום (יום א'), מספר שעות לאחר חשיפת המכונית. בלשי ימ"ר תל אביב עצרו את החמישה, והם נחקרים בשעות אלה במשרדי היחידה.
2 צפייה בגלריה
חשד לרכב ממולכד בחולון
חשד לרכב ממולכד בחולון
הרכב הממולכד בחולון. "השטח בוער"
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
חשד לרכב ממולכד בחולון
חשד לרכב ממולכד בחולון
חבלני המשטרה במקום
(צילום: קובי קואנקס)
גם במשטרה מבינים כי היה מזל רב באירוע שאירע הלילה, בו נחשפה המכונית הממולכדת בלב שכונת מגורים ובתוכה בלוני גז. החשד הראשוני של המשטרה היה כי המטען היה מיועד לאחד העבריינים המתגורר באזור, הגם שהוא עצמו כלל לא היה שם אמש.
אירוע זה מצטרף לאירוע הצתת רכב של עבריין אחר, ויריות לעבר ביתו של דמות מוכרת נוספת מהאזור. ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב עוקבים כבר שבועות ארוכים אחרי הסכסוך המסלים בין שתי קבוצות עבריינים באזור שמנסות לפגוע אלה באלה.

בהערכת מצב שקיים מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הוחלט לבצע בשעות הצהריים את מעצרי דמויות המפתח בעולם התחתון באזור. עד כה נעצרו כאמור לפחות חמישה. גורמים המעורים בפרשות האחרונות אמרו: "השטח באזור חולון בת ים בוער, ברור לכולם שמדובר בעניין של זמן עד שייפגעו שוב אנשים". עוד הוסיפו כי "האירוע הבוקר מראה עד כמה רחוק מוכנים ללכת הצדדים כדי לפגוע אחד בשני".
התובע המשטרתי לשעבר ליאור שביטעו"ד ליאור שביטצילום: יובל חן
עו"ד ליאור שביט המייצג שניים מהחשודים אמר כי "בשלב מוקדם זה אנו לא יודעים מה כוונת היחידה החוקרת, ועל מה עצרו אותם. לא ברור לנו על מה החקירה, מלבד החשד שהטיחו בפניהם על קשירת קשר".
עו"ד שחר חצרוניעו"ד שחר חצרוני
עו"ד שחר חצרוני המייצג את השלושה האחרים הוסיף: "כלל לא ברור מה החשד נגד החשודים. אני מקווה כי המשטרה תנהג כפי שמצופה ממנה ותשחרר אותם בחזרה לביתם".