2 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה ובנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
אחרי המכה לפרקליטות עם דחיית תיקון כתב האישום בתיק 4000, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה התייחסה לראשונה למשפטו של יו"ר האופוזיציה ומתעקשת שבית המשפט עדיין יכול להרשיע את הנאשמים על סמך עובדה שלא קיימת בכתב האישום, בהתאם לסעיף 184 לסדר הדין הפלילי.
בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן נפגשו הערב (שלישי) עם צוות התביעה בתיקי האלפים כדי לקבל עדכון על ההחלטה האחרונה של בית המשפט, וקבעו כי לא יתנגדו להחלטה ויעתרו לבג"ץ.
"אין בדעת המדינה להשיג על ההחלטה", נמסר מבהרב-מיארה. "בנוגע לתיק 1000, ההחלטה מאפשרת לתקן את כתב האישום דרך הוספת עדי תביעה בעקבות מידע חדש שהתקבל, ובנוגע לתיק 4000, לעניין מועד קיומה של פגישת ההנחיות, ההחלטה אינה מאפשרת לתקן את כתב האישום, אך ציינה כי לאחר הצגת כל הראיות בתיק קיימת אפשרות כי בית המשפט ירשיע נאשם על יסוד עובדה שלא נזכרה בכתב האישום, לפי סעיף 184 לחוק סדר הדין הפלילי".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ)
עם זאת, היועמ"ש ופרקליט המדינה ציינו כי "בכל מקרה הדברים יישקלו ע"י בית המשפט בהמשך לאחר סיום שמיעת הראיות".
דברי היועמ"שית מגיעים אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. הפרקליטות ביקשה לתקן את המועד של אחד האירועים החשובים בביסוס טענותיה בכתב האישום - "פגישת ההנחיה" שבה נתניהו לכאורה הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה שלמה פילבר, להיטיב עם בזק ועם בעלי החברה לשעבר שאול אלוביץ'.
"יש בתיקון המבוקש לגרום לפגיעה מהותית וקונקרטית בזכותם וביכולתם של הנאשמים לנהל את הגנתם", קבעו השופטים. נתניהו עצמו הגיע לדיון נוסף שנערך הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, אך לא אמר דבר. התובעת עו"ד יהודית תירוש אמרה: "קיבלנו את ההחלטה, אנחנו כן רוצים לומר כבר שהתביעה עשויה בסוף היום לבקש לעשות שימוש בסעיף 184, ככל שהראיות שיוצגו בבית המשפט יצדיקו זאת".
תירוש הדגישה כי בהתאם להחלטת השופטים, לפרקליטות ניתנת עדיין האפשרות להוכיח שהייתה פגישת הנחיה במועד אחר - ובכך להביא להרשעת הנאשמים.